söndag 22 juli 2012

En vanlig dag!

När jag är på riktigt bushumör (ganska ofta alltså!) så brukar jag ta med mig trummorna från mitt rum in till Ma&Pa och så väcker jag dem med ett trumsolo. Ibland tycker de det är skoj, ibland inte alls.

De regniga dagarna (de flesta hittills alltså) brukar LillSis utforska hemmet och pillar gärna på saker som hon helst inte ska pilla så mycket på.

Som den här favoritplatsen hon hittat. App app app!

Ofta hittar vi henne under bordet där hon letar godsaker som jag har tappat.

Och då och då sitter hon i vägen.

Själv leker jag med mina kompisar, här Abbe & Guss. Abbe kan cykla på tvåhjuling med stödhjul och när jag provade så kunde jag lite med!! Så nu står en cykel högst på önskelistan av mina päron...

Sen är det dags för mat!

Men precis då ska LillSis sova och då ser det ut så här....

Och det är fler småsyskon ska ska nattas. 

Så vi stora leker vidare.

Och maten kallnar...

Och så somnar vi stora barn i soffan!

2 kommentarer:

  1. Kul blogg! Har två pojkar i samma ålder som dina barn och Lill-Phil eller FUUULUUP, som hans bror kallar honom, håller också till en hel del under bordet!

    SvaraRadera
  2. Ni ser lika busiga ut som mina två små! Du kan kolla in M och L här: http:sagaomlilleman.wordpress.com om du känner för det :)M är ju bara några mån yngre än dig. eller var det bara typ en?

    SvaraRadera