söndag 15 juli 2012

Utetak på fel plats

Desto närmre bröllopet vi kommer desto mindre tid har jag åt att blogga. Hur hänger det ihop?! Det är ju inte jag som ska gifta mig... Sommaren går i en rasande fart och nu börjar även jag tröttna på regnet och hoppas att det vänder snart. Idag ser det ljust ut, HOPPAS att det håller i sig. Jag vill leka på stranden, bada, plaska, bygga sandtorn, kasta stenar i havet, hänga i hängmattan och göra sommarsaker!

I väntan på det fina vädret har man ju fått göra lite nytta. Jag har bestämt mig för att flytta sandlådan och röja upp lite i trädgården utanför mitt lilla hus. Det går framåt men tyvärr blev det lite fel när killarna (byggarna, Mams. anm.) var här. Jag hade tagit in en offert och beställt ett utetak i anslutning till mitt lilla hus men när vi kom hem hade de byggt det på det stora huset?! Vilken besvikelse! Ma&Pa blev jätteglada men själv sitter jag och fikar i regnet. 

Pappa hjälper mig med trädgårdsarbetet. 

Eh...jo visst...det blev ju fint men i själva verket skulle taket vara en fjärdedel så stort och sitta på mitt lilla hus.... Så jag är klart besviken. Men Ma&Pa är jätteglada och planerar för fullt hur de kan få till det lite ombonat  med grönska och ljus.

Det blev visserligen ganska mysigt såhär med. Men jag ska ändå ta ett snack med killarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar