tisdag 3 juli 2012

Fin kusin

ÄNTLIGEN! Så har man då fått träffa kusinen till slut. Men det var banne mig inte lätt att få sig en glimt, hon är omåttligt populär. Precis som jag skrev innan så var det människor som skulle komma fram och titta, fråga, berömma, ooo-a....vart vi än gick. Och Faster C är så stolt och vaktar sin lilla som en hök. Jag vågade bara peta på henne med pekfingret lite försiktigt en gång. Men imorgon ska jag känna på hennes lilla fot. Och om några veckor tänkte jag fråga om jag kanske kanske kan få hålla henne i min famn. Men det vågar man ju inte säga nu, då får kanske Faster C dårdimpen. Hon är väldigt rädd om sin lilla. Ungefär som jag är med min LillSis. De gånger LillSis hängt med och hämtat/lämnat mig på dagis så vaktar jag henne med järnhand. Ingen får komma för nära, det är MIN LillSis. Så jag förstår henne. Faster C alltså.

I mataffären skulle ett halvt fotbollslag kika.

Och på lekplatsen blev det stor uppståndelse. 
Jättebra, plötsligt var alla gungor lediga och rutchkanan gapade tom.  

Men hur ska jag kunna få ha min kusin för mig själv? 
(Observera dagens detalj runt min handled.)


Så kom jag på det! Jag snor henne.

Tog tag i både LillSis & Kusin A och drog iväg. Bäst att kolla så att ingen följer efter. 


Så fick jag äntligen en stund med henne själv. Och OJ så liten och söt hon är. Och ja, hon har precis sådär mycket hår som vi trodde efter alla bilder vi sett. Det var inte läge att sätta spolarna i håret just idag men kanske nästa gång. 

Faster C är inte så ego längre. 
(Jag har precis läst hennes första bok, Ego Girl.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar