söndag 15 juli 2012

Falsterbo Horse Show

Nyfikenheten tog över och jag bestämde mig för att följa strömmen ner till Falsterbo och kolla in vad som händer där nere på hästtävlingarna. Med facit i hand fattar jag inte varför jag inte hängt där hela veckan?! Jag hade så kul att jag gallskrek när vi var tvungna att gå därifrån. Nästa år ska jag köpa armband för hela veckan. Och så ska jag jobba lite på min brattitud ;) 

Moster J blev sååå glad när jag kom och hjälpte mig genast i en Funboat.

Jag eskar åka båt! tjöt jag och vägrade lämna plats åt någon av de andra köande barnen.

Momo tyckte däremot inte alls att det var lika kul.

Rätt som det var kom min kompis och dagiskollega Peder ridande alldeles själv på en ponny. Imponerande!

Jag ville givetvis inte vara sämre utan slängde mig upp på första bästa hästrygg. Något sammanbiten.

Men när varvet var slut hade jag blivit hästtokig och ville varken lämna hästen eller hjälmen.

Lite hyss med Peder är obligatoriskt när vi ses. Till höger är Peders kusin, Oscar.

Tid för love finns alltid.

Och här är Isabelles lilla kusin Nora med sin mamma Kristin. Nora & LillSis är ju för små för våra stora lekar men tyckte däremot att kaninhopptävlingarna var otroligt spännande. 

Jag & Isabelle pratar lite om att flytta ihop. Om det inte blir i Toscana så kanske ett sånt här prefab hus från Bushus. Mycket fint!

Sedan Isabelles mutti Viveca outade att hon har ett förflutet som modell där hon flögs över för modejobb i USA har pusselbitarna fallit på plats och vi förstår varför hon trippar fram som på en catwalk och vet exakt hur hon ska posera framför kameran. 

Vi avslutade och sammanfattade dagen med varsin sandwich. 

2 kommentarer:

  1. Hej Todd
    Har börjat läsa din blogg o man blir lika glad varje gång tack snälla för att ja får mig ett gott skratt.
    Du får hällsa till din mamma
    Kram Lotta Nyholm i Norrköping
    ps att ja skriver anonymt är för ja inte har något konto

    SvaraRadera
  2. Det kan kännas som omöjligt att göra en blomma med tungan. Många kan rulla tungan och det är en genetisk grej, kan du detta har du även anlag till att kunna göra en blomma. När jag lärde mig så hade jag sedan träningsvärk i tungan! Heja heja! Lovisa

    SvaraRadera