måndag 14 mars 2011

Allvar för en stund

Man ska ha nära till skratt och skoj tycker jag. Men det är viktigt att kunna vara allvarlig också när det behövs. Och det gör det nu, för bara tanken på att det finns små barn som mår dåligt, som är ensamma, utan tak över huvudet, hungriga och är övergivna får mig att vilja skicka ner Birger med en gång. Han är ju det finaste jag har, varm, go, snäll och trygg. Jag vill ta in barnen in i min koja på mitt rum, visa dem mina bus och lekar, bjuda på den godaste maten jag vet och låta dem få varma kramar av Birger.

Bilderna är hämtade från Rädda Barnen

Känner att jag är lite liten för att verkligen förstå att detta är på samma planet som jag & Birger bor. Det ser så annorlunda ut, jag får inte riktigt grepp om hur stor den här jorden är egentligen. Och att vissa människor har allt medan andra inte har någonting alls...

3 kommentarer:

  1. Bravo Todd, det märks att du börjar bli en stor kille. Det är viktigt att uppmärksamma att inte alla har det så bra som vi och att det pågår hemska saker på många platser i världen varje dag. Vår familj har ett fadderbarn hos SOS barnbyar, det tycker vi är bra! Heja Todd och dina kloka tankar! Pussar och kramar!

    SvaraRadera
  2. Så fint av dig Todd att tänka på andra. Jag håller fullständigt med dig, önskade att fler kunde tänka på andra och dela med sig. Vet att din snälla mormor gör en fin insats med att skänka saker till andra som har det tufft och det är hon värd en elloge för, hälsa gärna henne det!!! Stor kram Lisa S

    SvaraRadera
  3. Åh min todd! vi är ju inne på samma spår du och jag! Om jag åker ner med kläder så hoppas jag att du skänker de kläder du växt ur! Deal?

    Love you Moster J

    SvaraRadera