fredag 25 mars 2011

Weekend

Fredag ljuvliga fredag och våfflor på dagis. Jag och mina kompisar har nog aldrig suttit så länge vid bordet som idag, det fanns inget slut i våra små magar. Godare än pannkakor, kan ni tänka er!? När jag skulle tvätta händerna efter maten satt mamma och pappa och gömde sig i kapprummet. Surprise! De ville inte störa när jag åt våfflor sa dem men hade jag vetat att de satt där hade jag ju skyndat mig!

Vi åkte och lämnade pappa som skulle till jobbet och sen åkte jag och mamma hem till Mormor & Morfar och kramade Moster J som opererats idag. Hon var jätteledsen och hade väldigt ont så jag fick krama henne hårt och länge. Sen var hon tvungen att lägga sig ner men jag ska åka dit igen imorgon och krama henne ännu mer så att hon blir frisk snart. Stackars min fina Moster J. Jag sa "jjjjjjja" som är en fortkortning av Julia. Då tror jag att hon blev glad!

Min fina Moster J som jag ska busa massor med snart!

Vad ska ni göra för kul i helgen? Jag ska på mitt första dop! Visst jag var ju såklart på mitt eget, men det är ju inte samma sak. Denna gången ska jag få se någon annan i klänning doppa huvudet i vatten medan jag äter cupcakes och minglar. Det ska bli gott och mysigt. Det är mina fina vänner Axel & Vera som ska döpas. Ska bli spännande att höra vad de ska heta mer än Axel & Vera. Jag vet förresten knappt själv vad jag heter mer än Todd. Kanske inget?

En av många fina doptårtor...

Ja, och förresten så har min andra moster, Moster L (ja jag vet, jag har hur många mostrar som helst!) vunnit en resa till San Francisco med Aftonbladet för att se Britney Spears. Inte för att jag vet vem det är men det måste ju vara nån höjdare med tanke på att det ordnas tävlingar för en sån sak. Hur som helst så åker Moster L på söndag och hon svävar på små moln... Ni kan följa hennes resa här.

Två Britney-tokiga tjejer...

En annan sak som jag kanske, hoppas hoppas, ska göra i helgen är att hälsa på Sixtens Lillasyster. Jo minsann, min stora kompis Sixten har fått en alldeles egen Lillasyster. Jag har knappt träffat nån Lillasyster så det ska bli väldigt roligt att träffa henne. Men mina föräldrar säger att jag kanske måste vänta lite till för precis som jag behövde behöver kanske Lillasystern lite tid att landa nu när hon just anlänt. Så då får jag väl lugna mig. Men om jag vill hälsa på Sixten då? Då råkar ju Lillasyster vara där, det kan ju inte jag hjälpa. Då måste jag ju hälsa... Hm, jaja jag får se om jag får.

Lillstrumpa och hans lillasyster Syster Yster

1 kommentar:

  1. Saaaaknar er! Men i Påsk ska vi leka massor.

    Ta hand om moster J och ge henne en kram från mig.

    Pussen

    SvaraRadera