lördag 5 mars 2011

The perfect life

Min kompis Axels mamma, Jenny, tipsade mamma om en blogg som hon inte kan sluta läsa nu. Den heter House of Philia. Låt mig berätta lite om varför det inte är så bra att mamma läser den... I House of Philia är blommorna alltid färska, huset alltid nystädat, tvätten alltid tvättad. Där råder ett sådant fridfullt lugn, långt bortom raseriutbrott, stress och köriga dagar. Mamman i huset, som utan ett spår burit och fött tre vackra barn, bär alltid det senaste ur odd mollys kollektion och trollar fram de mest förtrollande cup cakes, smoothies och saffransbullar man kan tänka sig. Hon ler och ser inte alls så där trött och hängig ut som jag har sett att några av mammorna som lämnar sina småttingar på dagis rakt över där jag bor, gör. Det är nåt magiskt med House of Philia.

Drömhem

Alla bilder är hämtade från House of Philia.

Min mamma frossar i den här bloggen. Hon älskar den! Hon tycker att de är ganska lika, Mamman i Småstaden och hon själv. Vissa likheter har jag svårt att se men det säger jag inte, mamma vill ju så gärna... Hon tittar på hus i Småstaden fast hon inte vet var det ligger, hon provar odd molly kläder trots att hon tidigare dömt ut märket som ett "hej, här är jag och jag är nybliven småbarnsmamma", hon vill ha tre barn, stor trädgård, putsad tegelfasad, adirondack stolar och baka cup cakes hela dagarna.

Vackra P i sitt urmysiga kök.


Men att leva upp till allt det där är lite körigt för min mamma just nu. Hon hinner inte riktigt med. Kanske är det så att Mamman i Småstaden ligger några år och steg före min mamma. Jag har försökt säga det men hon har så svårt att tyda vad jag säger. (Oh vad det ska bli skönt när de äntligen ska förstå vad jag säger!)

Så nu ber jag House of Philia om ett litet inlägg där du bjuder på något som får mamma att tagga ner lite. Du kan väl bara sitta lite fördärvad i din vita soffa där barnen råkat spilla chokladglass, med vissna blommor och kanske låta dammsugaren stå framme. Och om du skulle kunna ta en närbild på påsarna under dina ögon vore det fantastiskt, för det måste väl även du ha...? Eller kanske från en morgon när du inte har någonting att ha på dig, barnen skriker, det är stressigt, du tappar tålamodet... Och om det är för mycket begärt så kanske du åtminstone kan bjussa på en cup cake som du råkat bränna vid, bara lite iallafall....?

6 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt roligt inlägg, Todd, du är ju bara bäst!!! Som jag har skrattat!!! Förstår precis vad du menar även om jag inte har några barn!!! Så roligt!!! Jag håller med, finns det verkligen så perfekta människor?!?!? Måste vara lite tråkigt!! Kram till dig och din mamma och hoppas du mår bättre!!! Lisa S

    SvaraRadera
  2. Fuck you and the horse you rode in on! /Philla

    SvaraRadera
  3. Jag får också massa inspiration av den bloggen. Jag förstår vad du menar, de verkar ha ett väldigt härligt liv och ett helt enastående hem! Men sätt inte för höga krav på dig själv, ta det lugnt! Kram J

    SvaraRadera
  4. Hälsa din mamma att det finns shake´n´bake och drinkar!

    SvaraRadera
  5. HAha, vilket skönt inlägg!! Jag är också helt besatt av hennes vackra hem och följer ständigt bloggen om det perfekta livet ;-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. haha, stirriga Jenny, läste ju inte så noga och såg inte att du skrev att det var jag som hade tipsad- Yes jag är blond så jag får väl ta det:-) Kram igen!

    SvaraRadera