måndag 21 mars 2011

Cayenne - den nya Volvon

Jag har ganska bra utsikt från mitt fönster. Och jag har gjort en del intressanta noteringar. Dagisfröken sladdar in med en Porsche Cayenne på parkeringen varje dag. Och kanske är det hon som lagt ribban, jag börjar tro det. Det är nämligen så att det susar förbi ungefär 20 Porsche Cayenne förbi mitt fönster varje dag. Många droppar av sina barn på dagis, andra kör bara förbi. Men bilen är densamma. Eller också så har vi råkat flytta till Cayenne-gatan. Så KAN det också vara.

Oexotisk.

Vi trodde först att vi var som alla andra och kanske lite stereotypiska när vi efter villan köpte volvon. Men nu inser vi att det är just det vi inte är och det känns ju lite roligt att vara lite speciell och inte falla pladask i Svenssonträsket även om Cayennen kanske är liiiite snyggare... Jag lägger ingen värdering i detta, detta är mer ett konstaterande.

Extremt exotisk.

1 kommentar:

  1. Åhh önskar min mamma vore en riktig Svensson så hon kunde köra omkring i en Porsche Cayenne!!! Kram Noomi

    SvaraRadera