tisdag 17 januari 2012

Är du gravid?

Igår fyllde LilSis 3 månader. Hurra! Det firades med en ny kudde. Hon vill ju inte riskera att få lika platt huvud som jag hade i den åldern. Eller rättare sagt; mamma vill inte riskera att hamna hos samma sjukgymnast som jag gick till på grund av detta en gång till. Det var nämligen så att vid vårt första besök hos denna kvinnliga sjukgymnast så säger hon; "Jag måste bara fråga... Är du gravid?". Eeeehhh WHAT??!! Är det inte jättekonstigt att fråga en tjej som födde barn för 16 veckor sedan om hon är gravid? Jag var ju dessutom med, hon jobbar med bebisar och träffar nyblivna mammor och dess figurer dagligen! Vad tänkte hon?! Och OM mamma nu skulle varit så gravid att det faktiskt syntes så borde hon ju nästan passerat 16 veckor vilket innebär att hon blev gravid strax INNAN jag föddes. Och det är väl ändå ett märkligt antagande. Att tro att min mamma skulle vara den första kvinna i världen som blir gravid med sitt andra barn under tiden som hon väntar sitt första. Så som ni säkert förstår är vi extra rädda om Lillans huvudform här hemma.

3 kommentarer:

  1. HAHAHA! jag dör va roligt! Man slutar aldrig att förvånas! Och byta kudde, det har jag inte ens tänkt på att man ska göra, tur att myran inte fått platt huvud! Kanske dags att skaffa något lite fluffigare!

    SvaraRadera
  2. Hihi... Förstår att din mamma inte vill träffa den tanten igen! Hade inte jag heller velat..
    Fortsätt i samma anda Todd, alltid lika roligt att se efter vad du och dina har för er!

    SvaraRadera
  3. I know the feeling, svärmors första kommentar när jag klev genom dörren och tog av mig jackan för några veckor sen (efter att inte träffat henne på ca 5 mån) var "är du gravid?". Det är möjligt att hon sa det med förhoppning om nr2 i rösten men jag hörde bara "vad tjock du är, har du ingen disciplin på ätandet" eller möjligtvis "vilken ful klänning du har"...

    SvaraRadera