tisdag 10 januari 2012

Såja Lilleblo...

Åååå lilla lilleblo är inte helt kry. Hon fick en allergisk reaktion av penicillinen (Amimox) mot öroninflammationen och nu har hon istället fått medicin mot allergin... Hon gnäller och är inte så nöjd med tillvaron för tillfället. Jag hoppas att hon blir frisk snart så att jag kan hålla och gosa henne igen.

Såja lilleblo...

Själv så börjar jag på dagis idag igen. Det ska bli skojigt! Och sen ska jag till tandläkaren i eftermiddag.... Sist var jag ju så liten och hade bara ynka 6 tänder. Då lovade jag dyrt och heligt att borsta alla tänderna varje morgon och varje kväll. Och det gör jag. Alltså de där 6 tänderna. Sen att det har ploppat upp tre gånger så många har jag inte brytt mig så mycket om, SÅ kul är det ju inte att borsta.

Undra om vi ska sitta där och dra vitsar som sist. Då sa ju mamma att vi varken smååt eller använde napp särskilt ofta. Eh? Tur att jag kan prata lite mer nu så att jag kan rätta henne om hon säger fel.

Jag återkommer med rapport. Så länge hoppas jag att ni har en glad tisdag utan så många raseriutbrott.

En bild från mitt första besök. Just detta moment var inte så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar