söndag 15 januari 2012

Dagen efter

Ja, det är det förstås alltid. Dagen efter. Dagen efter en annan dag. Men just idag är det en sån där dagen efter-dag. Som en dag som beror på dagen innan, som helt å hållet är konsekvens av det där man gjorde 24 h tidigare. Och i vårt fall, och nu talar jag för hela familjen, så är det en makalöst trött dag. Vi var på lite olika fester igår nämligen.

Jag var på fest med mina Mostrar i stan. Det kallar jag fest! Jag sprang 100 meter i sicksack, jag spillde ketchup i soffan, hoppade (och kissade) i sängen, sparkade boll inomhus, kollade MM-marathon, stod i fönstret och tittade ner på bilar som hade larmmojänger som blinkade i framrutan och var vaken så länge jag bara orkade. Jag hade det riktigt bra och himla kul! Men det tar ut sin rätt idag om man säger så...


Anni hade skrikfest. Så hon är av den orsaken rätt slagen.

Mamma och pappa var på Farmors 60-års fest. Pappa var rockgeneral och en häftig sådan som naturligtvis gjorde succé så han är ju helt slut efter det engagemanget och de förberedelserna som det krävde. Och mojjan som drack några glas vin för första gången på myyyycket länge och bar klackar som gör att hon har träningsvärk, vill bara äta pizza och dricka coca-cola framför en film.

Så det är ett slaget gäng här hemma. Alla iklädda pyjamas, givetvis. Ber att få återkomma med mer energi imorgon. Hoppas att ni haft en lika skojig helg som vi har haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar