tisdag 17 augusti 2010

Avancerar

De senaste dagarna har jag haft fullt upp med att krypa, stå, vinka, blinka, räcka tungan... Min mamma är inte lite konstig. Hon blir helt till sig när jag härmar henne som om det vore nån grej. Hon vinkar, jag vinkar, hon blinkar, jag blinkar, hon räcker tungan, jag räcker tungan. Inga avancerade grejer alltså. Kände själv att jag måste ta det till nya nivåer och har lärt mig krypa. Siktar in mig på ett mål, typ soffan eller en av de femtielva flyttkartonger som dominerar i hemmet och sätter fart. Det går inte fort, det är kryp varvat med lite ålande. Men framåt går det och det är klart mycket bättre än bakåt som det gått de senaste veckorna. Väl framme vid målet tar jag kraft och ställer mig upp. Jag gör som sagt ingen big deal av detta men mamma rusar runt och fotar, filmar, antecknar datum och ringer till pappa. Morsor alltså....gäsp.

Här har jag hittat en kul sak under soffan.

Det är så rörigt hemma, bäst att hjälpa till.

2 kommentarer:

  1. oh gud todd ta det lugnt, du ser helt genomsvettig ut!

    SvaraRadera
  2. oj vad du lärt dig mycket när mormor varit på semester i 2 dagar,
    jag stannar hemma nu så jag inte missar något,
    puss min goaste............

    SvaraRadera