onsdag 25 augusti 2010

Taxi

Ja, som ni kanske förstod fick vi en hel del körningar jag och Thari. Men nu har jag gått av det passet och det kommer dröja ett tag innan jag jobbar där igen. Taxibusinessen går finfint, framför allt när det pga skottlossning är livsfarligt att åka buss, men det är stressigt och svårt att komma fram när Malmöfestivalen belamrat halva stan. Förresten så ska jag få göra ett besök där, berättar mer om detta när jag gjort det. Längtar!

Flyttpackningen går framåt, det känns som det är nära nu. Det börjar infinna sig en form av stress-anda här hemma kan man säga. Ni vet när det inte är ord som utbyts utan enbart blickar. Som om det är det enda som behövs för att avgöra eller kommentera en viss sak. En blick för släng, en annan för spara.

Några godbitar jag hittat:

En fin teckning pappa gjort.

Kung i baren!

Ännu en fin teckning som pappa gjort, denna föreställer en jude.

Det viktigaste är med - vi drar!

6 kommentarer:

  1. Nämen vad fina teckningar! Är den fina bilden på min " landsman" möjligen till salu? Den får gärna pryda vårt hem?! Kanske i utbyte av musik? Kram :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt outfit du har på dig Todd. Önskar vi hade fått se den framifrån! Gillar också din pappas tavlor, det är roligt att ha sånt på väggen som man gjort själv (under förutsättning att de är lite snygga givetvis).

    SvaraRadera
  3. Pontus är verkligen begåvad!! Bartender, konstnär, flygvärd, säljare är bara några av allt han kan titulera sig som!!! Grymt!

    SvaraRadera
  4. Ja och modell då såklart!

    SvaraRadera
  5. Och snart även Businessman!

    SvaraRadera
  6. Oh haha Pontus är mäkta stolt här hemma kan jag tala om...

    SvaraRadera