onsdag 18 augusti 2010

Kulturell

Idag drog morsan och farsan med mig till biblioteket. Det är ingen som bor där vet jag nu utan vem som helst kan gå dit och läsa om vad som helst. Så det gjorde vi. Ungefär såhär var mitt besök på biblan:

Vi började på barnavdelningen. Som ni ser på min tomma blick så insåg jag ju snabbt att det inte gav särskilt mycket.

Jag tävlade mot en annan kille om vem som kunde skriva sitt namn snabbast. Ja, ni ser ju själva vem som är loosern här... Not me!

Drog vidare till Noter. Läste lite om knäppinstrument, ganska ointressant.

Vill ju renovera min lekstuga så jag tog en titt inom Byggnadsteknik.

Mat & Dryck gjorde mig hungrig som attan. Tur man alltid har ett rån i bakfickan.

Plötsligt knackade Mowgli på min rygg och undrade om jag behövde hjälp i biblioteksdjungeln.

Mowgli pekade bort mot hylla 6 där jag fick läsa Spänning på Engelska. Tja, det var väl helt okej, inte så spännande som Mowgli verkade tycka. Han håsade upp den där hyllan lite väl tycker jag.

Tacka vet jag Utländsk litteratur. Här stannade jag en stund och läste Jiddisch. Faktiskt ett väldigt vackert språk.

Slutligen hamnade jag i mitt rätta element. Transport. Behöver jag säga mer?

Satt en bra stund och bläddrade i böcker jag samlat på mig längs vägen.

Till slut höll jag på att få panik. Ta mig ut härifrån!! Jag orkar inte ta in mer!

En välförtjänt majskroksfika på Espresso House. Puh, trodde aldrig jag skulle ta mig ut ur labyrinten där inne.

4 kommentarer:

  1. mormors älskling, blir du trött på alla intryck ring mej

    SvaraRadera
  2. Liv rekommenderar en bok som heter "Hur ska vi trösta den ledsna bebin?". Det är bra. Fina bilder, lagom mycket text. Men jag ska prova jiddish och transportsystem nästa gång, verkar vara en höjdare.

    SvaraRadera
  3. Gud vad vuxen du har blivit Todd!! Kan krypa och gå!! Nu måste vi börja hänga igen, är du i stan idag? Kram Abbe

    SvaraRadera
  4. Så söt!! Och Mowgli mitt i allt, ha ha vad kul! Kram!

    SvaraRadera