måndag 25 juni 2012

Fjällbacka


Nu har vi kommit hem! Men det var med tunga steg jag lämnade mitt semesterparadis och mina nya bästisar bakom mig. Jag har haft det så bra och roligt och fått vara uppe sent om kvällarna, somnat i soffan, ätit massor med god mat, lyssnat på musik, jagat och jagats, blåst bubblor, lekt på lekplatsen....ja ni hör ju själva. Det har varit lördag hela veckan hos oss! Här får ni en liten bildkavalkad.

Grillmasters.

LillSis tyckte det var lattjolajbans rakt igenom.

Och det tyckte jag med!

 Min kompis L var en bebis sist vi sågs. Han börjar ta sig. Älskar traktorer, bussar och att springa lika mycket som jag. Ser fram emot nästa gång när vi kan tjöta lite mer. Ja, för så heter det när man pratar har jag lärt mig av hans roliga pappa som blev min favorit.


Och ser man på! Här står Ma i köket och hjälper till. L´s mamma är nämligen helt fenomenal i köket så Ma ville snappa upp så mycket hon kunde. 

Nu hade jag förvisso redan somnat när den här paradrätten serverades men jag förstår varför mina päron tycker att L´s mamma (jag lär mig aldrig vad hon heter? Inte Lina iallafall) borde ha ett eget matprogram. Både för att rätterna hon lagar men även för sättet hon lagar det på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar