torsdag 28 juni 2012

I väntan på kusinen

Vi går här och räknar dagarna till vi ska få träffa vår kusin som snart flyttar ner över sommaren. Eftersom hon är alldeles nyfödd har vi aldrig setts förut så det ska bli väldigt spännande. Dessutom är hon ju vår allra första kusin, jag har aldrig sett en kusin innan så man är ju inte liiite nyfiken hur pinglan ska se ut och uppföra sig. En kusin är nästan som ett syskon tror jag fast ändå inte?!



Medan jag går och filar på allt jag ska säga min lilla kusin så ålar LillSis mest omkring på golvet här hemma och undrar hur kusinen kunde kom ut med en hel hästman. Hon har så mycket hår så att hon nästan kan göra inbakade flätor och började använda klämmor till luggen redan på BB. LillSis hade lite fjun och det enda stället som klämman fastnar på är i nacken. Så LillSis har tusen frågor hur man får sånt där tjockt och glansigt hår. Och sen ska hon kolla noga om kusinen verkligen inte är lite tunnhårig på bakhuvudet, bebisar har ju en tendens att bli det när de ligger ner och skaver. (Utan att veta så gissar jag att det hade känts pyttelite skönt för LillSis om så var fallet.

Så vi har köpt hårinpackning och värmespolar till henne i välkomstpresent, för det var nog ingen annan som tänkte på. Hoppas hon blir glad! Tyckte det var lite fiffigt så att hon kan få lika krulligt hår som mig, snyggt!




2 kommentarer:

  1. Alltså allvarligt!!! Hur roligt kan man va!!!! ÄLSKAR dina inlägg!!! Kram Lisa S

    SvaraRadera
  2. Haha åh vilken mysig blogg, blev på riktigt bra humör nu:)

    SvaraRadera