onsdag 27 juni 2012

Har jag haft nappen i örat eller inte?

Idag trollade Mam fram min napp från örat. Ni vet, hon tittade bakom ena örat och sen andra och - vips! - så hittade hon nappen. Jag gick stenhårt på det. Klart så här i efterhand är det ju lite märkligt att det växer nappar ur öronen men i stunden struntade jag i vilket och blev glad. Däremot vill jag ju såklart inte använda den nappen. Hur fräscht är det liksom? Jag har den i min lilla kundvagn (som jag släpar med mig överallt) och snuttar med den men i min mun stoppar jag den inte. 

Men nu när jag skulle vila så hittade vi ingen annan napp än öronnappen och jag protesterade vilt när mamma försökte trycka in den i munnen på mig. BLÄ!! Då säger hon att den inte alls kommer från örat utan att det var hon som la den där?! Vet inte vad jag ska tro... Hur kunde hon hitta den där? Kan hon trolla? Var växer nappar egentligen?

Hittade den här bilden i mammas mobil, vet inte vad det är...  Kanske ni vet? 

2 kommentarer:

  1. Hej hej, det är roligt att läsa att fler har barn som är lik min. hehe. M är också väldigt fäst vid blöjan. det här med napp är ju också svårt. Vi började ganska tidigt (vid 1år) att han inte fick ha läppen på dagen (om det inte är nå speciellt som sjukdom el dyl). det har gått bra och även nu när L går omkring med napp. Han har aldrig tagit hennes. Däremot vid sovning så här vi inte lagt så mycket fokus på det helst inte eftersom man som nyss har gått igenom spädbarnatid med L och känns tung att ta strid om napp och få sömnlösa nätter pga av det. han har den ju trötta allt bara när han sover. Hoppas ni kommer på någon bra lösning. kram Theres

    SvaraRadera
  2. Haha härlig fin vit spets...åhh ser framemot att se vad det ska bli för något.....du kommer vara så fantastiskt vacker!! Kram

    SvaraRadera