onsdag 13 juni 2012

Inget farligt

Det var en speciell dag i lördags. Kl 8 på morgonen körde en hårig chaufför in på uppfarten med musik på högsta volym. Han? Hon? Hen dumpade en resväska och pekade på den åt mamma som kommit rusande ner efter att pappa ropat ner henne och sagt att hon måste titta ut i trädgården (Mamma, not so bright så tidigt på morgonen sprang genast till baksidan för att se om pappa under natten snickrat ihop det utetak hon så gärna vill ha...eh?). När hon hörde och såg bilen på uppfarten skrek hon bara Nej, inte nu väl? Allvar? Är det nu? På riktigt? Konstig reaktion tycker jag. Själv blev jag ganska rädd men pappa viskade att det bara var Emma som klätt ut sig. 

Mamma fick en iPad som talade om för henne vad hon skulle göra. Hon var helt uppspelt och sprang runt i 190 och skrattade, dansade, drack champagne, fixade, packade, skrattade ännu mer, svarade på frågor, fotade och betedde sig som jag aldrig sett henne förut. Så fort det plingade till i paddan så fick hon nya uppdrag. 

Till slut drog vi,  jag, pappa och syrran. Jag har så varit nyfiken på vad som hände sen men har inte kommit över så många foton som jag hade velat. Mam har iallafall sagt att det var en av de bästa dagarna i hennes liv och att hon är sååååå glad för sina fina vänner! Själv tycker jag inte de verkar riktigt kloka.

Denna figur stod på uppfarten.

Här vete tusan vad de håller på med men de verkar ha vansinnigt roligt.

Emma, Mam, Cam, Lofis, Emma & Bettan.

?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar