tisdag 23 oktober 2012

Bye bye Bapp

Jag vet inte vad som flög i min storebror idag. Men han lämnade sina bappisar till ekorrarna. Ja jag vet vad ni tänker och jag håller med. Det ÄR hemskt. Att offra sina bappisar vid denna unga ålder. Alltihop är tandläkarens fel. Hon sa att han har åldern inne och måste sluta innan hans tänder står åt höger och vänster. Märkligt argument tycker jag, som om de skulle vara viktigare än bappisen. Jag har levt största delen av mitt liv utan tänder och det har fungerat alldeles utmärkt.

Brorsan var stencool. Han tog ett kort farväl och sen lämnade han bappisarna i en korg som han sedan hissade upp i ett träd i trädgården. Han slängde ner ett läppsyl också som han trodde ekorrarna kunde ha användning för. Som en bonus. Mamma och pappa berättade att ekorrarna hoppar runt och samlar in bappisar hos 3-åringar och lämnar dem till små bebisar som behöver dem mer. Det var uppenbart att de var mer tagna av ögonblicket än Todd. 

Mmmmm farväl kära bappisar.


Ner i korgen. Två nappar och ett läppsyl.


Hissa högt upp i trädet.

Nej, gör det inte!!


Jaha. Då var det gjort.

Känns bra!


Värre med pappan i huset.
-Du behöver inte vara ledsen pappa, jag är en stor kille nu och klarar mig utan napp.


Men vänta, jag måste dra ner korgen igen....

Ekorrarna lämnade en present som tack!!

10 kommentarer:

  1. Duktiga Todd!!! Fina ni ❤

    SvaraRadera
  2. Bästa, sötaste bloggen! Jag har inga barn än, men såhär vill jag också vara med mina barn i framtiden... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack De, vilken fin komplimang! :) Erika

      Radera
  3. Bra idé, duktig kille och tålmodig lillasyster. Tack för rolig läsning som vanligt

    /Jessica

    SvaraRadera
  4. Här hos oss är det kossorna som får napparna, men ekorrar funkar nog lika bra.
    Rolig blogg du har lillsis :-)

    SvaraRadera
  5. Så mysigt ni har det. Så duktig du är Todd som lämnar dina nappar. Min Hugo är en riktigt napp kille. Måste säga att du har jätte fin jacka. Måste fråga var den är inhandlad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christel! Ja visst är den fin?! Och ett riktigt klipp. 299:- från H&M. Hittar inte den på nätet men finns i butik nu.
      Todd var också en riktig nappkille, trodde aldrig att det skulle gå så smidigt.... Så det är nog bara att bestämma sig och prata om det innan. Tandläkaren sa till Todd att han var tvungen att sluta och berättade lite varför och så. Sen dess har vi pratat om det mycket hemma och sen fick vi ju hjälpa honom att verkligen bestämma sig... Ha en fin helg :) Erika

      Radera
  6. Hej Erika, tack snälla för tipset av jackan. Jag hittade en till slut på Burlövs center av alla ställen. Slut nästan överallt. Men nu är den på plats och han blev sååå fin i den. Hoppas ni med får en mysig helg. /Christel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men vad bra! Bloggkompisjackor kan man kalla det. Trevlig kväll!

      Radera