torsdag 4 oktober 2012

Kusinkärlek.

Träffade vår kusin igår för första gången sedan i somras. Som jag har längtat efter att se henne! När vi hängde i somras så fick vi liksom aldrig kontakt kände jag. Vet inte om hon var sur för nåt för då låg hon mest i sin vagn och sov?! Men igår var det minsann andra bullar vill jag lova! Vi pratade oavbrutet. Så gulligt när de pratar sitt bebisspråk! fnissade våra mammor. Vaddå bebisspråk?! Bebisar kan de va själva! Nä, vi pratade vårt hemliga språk. Alicia berättade massa detaljer från bröllopet (mammas och pappas) - hon var nämligen där! Först var jag lite sur för det men nu är jag bara glad att jag hade en utsänd på plats. Oh oj vad jag fick höra!

Men det var inte det enda vi pratade om. Jag tipsade om sånt som jag har hunnit lära mig, som vilka nappar som är de godaste, vilken barnmat hon har att se fram emot, hur man bär sig åt för att sitta och vilken salva som är bäst för lilla rompen. Och lilla kusinen uppdaterade mig om det senaste från Stockholm som är typ världens största stad, hur hon hade det i Venedig och lite sånt. Och så pratade vi en hel del om hår och håraccessoarer. Och lite om våra coola leotajts. 

Och så hann vi ju med att skvallra lite också såklart. Vem som lärt sig sitta, gå och prata och sånt där. Breaking news med andra ord. Man fattar liksom inte att det är sant, kan han gå REDAN?! Och tänk att hennes första ord var BAJSKORV. Och har du hört att X klättrade hela vägen upp till ovanvåningen alldeles själv?! Ja, det är sånt vi säger när vi snackar.

Bilderna blev tyvärr lite suddiga men det gör inget!

Här sitter vi och tjitt-tjattrar om ditten och datten.

Jag tar mig en närmare titt på hennes hår. Är det din naturliga hårfärg lilla kusin? 

Ser ni mig om jag ställer mig här bakom, vill gärna få med att jag kan stå nämligen.

Men vaddå, fotar du nu?

Vad är hemligheten bakom dina lockar Todd? undrar Alicia.

Ahh....... okej. Så om jag går och lägger mig med pippilotter så blir det så?

Vänta vänta stopp och belägg! Jag måste rätta till mitt hår!

6 kommentarer:

  1. ni är tok kul

    SvaraRadera
  2. Globetrotter här, en av Carolinas bloggläsare sedan några år. Måste bara säga att iTodd bloggen är världens gulligaste blogg ever. Var inne här igår, hade inte varit här på evigheter. Borde få pris för bästa "barnblogg" och även ett extra pris för "LillSis" mammas fenomenala sätt att uttrycka sig. Du är en stor skrivarbegåvning. Du borde absolut skriva barnböcker som kan handla om dina egna båda barns uppväxt/olika faser i livet som barn eller om alla tre kusinerna. Du har ju text och foton färdiga från iTodd bloggens början. Bara att göra om till en bok, kapitlen finns ju redan där....tänk på det. Kan bara tänka mig att andra barnfamiljer, deras barn, dagis, bibliotek borde tycka att det är världens mysigaste böcker. Carolina kan ju vara med på ett hör om ni vill och rita fjärilar och andra småteckningar som kanske ligger i ena hörnet av bladet där sidonumret skall stå eller på andra platser. Eller så gör Carolina sina egna böcker om Alicias uppväxt, en hel serie böcker med foton och teckningar eller bara teckningar om hon ej vill lägga ut foton. LOVE AND PEACE och kramar till era goaste småttingar

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK TACK TACK Globetrotter för dina varma ord och fina idéer. Läst din kommentar flera gånger och blir så glad! Inte omöjligt att det blir en barnbok framöver.... ;) Stor kram och trevlig helg till dig! Erika

      Radera
  3. Vilken fantastisk idé "Anonym" här ovan kommit på. Testa, vilka underbara barnböcker det skulle kunna bli! :-D Ha en mysig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ordet "testa". Helt rätt! Borde man göra lite oftare. Mysig helg tillbaks!

      Radera
  4. Alltså. Understa bilden. Jag garvar ihjäl mig! <3

    SvaraRadera