söndag 21 oktober 2012

Födelsedagsfirande

Det är jag, Todd. Grundaren av iTodd så att säga. Låt mig berätta om min systers 1-års dag. Hon fattade ju inte riktigt vad det var som hände. Been there done that som jag brukar säga. Ack så ovetande när man är så liten. 

Till att börja med vill jag klargöra att det SNART är min födelsedag. Det är viktigt att komma ihåg och påpeka, så ofta det bara går. Men låt mig nu återgå till syrrans födelsedag. Den var nämligen ingen höjdare... Hon fick inte en enda bil. Katastrof. Jag höll tummarna varje gång jag slet upp hennes paket (jag fick nämligen hjälpa henne med det) men nä, besviken gång på gång. Däremot fick hon en ny gåvagn, trots att hon redan lärt sig gå. Och så fick hon byxor utan ben. Men hon var som vanligt jätteglad och stapplade runt och stoppade saker i munnen.

Teskedsgumman.

Pimpat hus.

Smarrig födelsedagsfrukost bestående av nybakade kanelsnäckor. Ni anar gåvagnen i bakgrunden. Liten miss kan man ju tycka när LillSis gått i snart en månad.

Mamma bakade pannkakstårta som alla bara älskade, framför allt Moster A som önskar sig en likadan till sin föllse. Eller inte. Tror faktiskt inte någon tyckte om den...inte ens Mutti. Det var nåt med fyllningen som mamma missat.

Som tur var hade Moster Alice med sig en mini-prinsesstårta som gick bättre hem.

Men här har vi ett kritiskt moment. Jag blåste och blåste och blåste men det måste varit något fel på ljuset?! LillSis höll andan. Hon är mitt trogna fan.

Och här står hon, 1 år och en dag gammal, och försöker svara på frågan hur det känns att vara 1 år äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar