måndag 22 oktober 2012

På Tekniska Museet

Vi var på Tekniska Museet för några dagar sedan. Det var jag, Adam, Isabelle, Todd, Mamma & Vevica. Jag var lite kass i kistan just denna dag så inte helt i form men jag hoppas att vi ska dit snart igen för det fanns mycket att utforska. Tycker ni ska åka dit om ni inte varit där, och igen om ni redan varit där - Framtidens Fordon Nu och Då.

Trevande start. Ingen vågade riktigt gå fram och titta så noga utan vi höll oss på avstånd. Man visste ju aldrig vad de där gamla bilarna kunde ta sig för. Vi vet ju att bilar båda kan prata och jaga, det har vi minsann sett i Blixten-filmen.

Men ganska så snart så var det full patte (ja men det heter så!) på Todd & Isabelle. Här i flygtornet och försöker kalla hem pappa.

När jag frågade om Brorsan såg något svarade han att han såg en bil. Så förvånad jag blev. Vi befann oss ändå i en ubåt. Men han har öga för det där med bilar, det har han verkligen.

heart

Bilarna var jättegamla berättade Vevica men de såg inte så skruttiga ut ändå.

I kärlekstunneln måste man pussas sa Adam. Fast han pussas lika mycket utan tunnlar. Det är ju hans grej som ni vet.

Här har vi en dam som sett lite för mycket på...

...film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar