tisdag 30 oktober 2012

Me in the city

Medan Storebror hängde med Famo på Nallekonsert i lördags gjorde jag stan. Tyvärr hade jag mina föräldrar i släptåg. Försökte skaka av mig dem men de är vansinnigt envisa och klarar sig inte på egen hand i två sekunder. 

Redo för en runda på stan! Gjort mig lite extra fin.
Mössa H&M ♥ Jacka Pomp De Lux ♥ Kjol Wheat 

Jag började med ett stopp i den coola butiken ReUse. Hittade mycket fint, bl a en jeansskjorta och militärjacka med nitar men allt var för stort för mig. ReUse baby nästa?

Sprang av mig inne på Stadium. De uppmuntrar ju en att springa där inne, de har ju till och med löparbana anlagd och allt. Ändå står folk förvånansvärt still. Lite tråkigt tycker jag. Köpte ett par dojjor till brorsan och drog vidare ut på stan.

Kutade runt och lekte katt och råtta med Ma&Pa. Sprang på en härlig bloggläsare, Jaqueline,  fick lite boost och sprang ännu fortare med mer energi!

Sen hittade Pappa en jacka som han ville ha inne i butiken Per Ljung...

...men själv vände jag i dörren. Inget kul för mig alls där inne.

Istället stod jag inne på Hansa och kollade in folk.

Storebror blev så glad för sina nya skor! De ser vansinnigt stora ut, det sägs ju att vi barn ska ha 1.5 cm större skor än vad foten mäter?! Hello båtar säger jag. Men han älskade älskade dem.

6 kommentarer:

  1. Ooooh vilka fina kläder du hade på stan. Så söt i den där kjolen. Jag tycker du borde blogga lite oftare men förstår att du inte har tid. Det är mycket man ska hinna med på dagarna... Kram från tant Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tant Ylva!
      Så många härliga tanter här inne nu! Tant Ebba, Tant Johanna, Tant Ylva. Tror kanske att Tant ska bli mitt fjärde ord :) Mmm jag tycker också att jag borde blogga mer men som du skriver så har jag fullspäckat schema med bus och lek. Men jag tänker att jag ska göra iaf ett inlägg om dagen. Men det är klart, är alla tanter där ute överens så får jag kanske tänka om. Kram tillbaka.

      Radera
  2. Mycke tanter nu Anni! Har du gjort någon marknadsundersökning vem är egentligen din läskrets?

    Skitsnygg outfit i lördags, nääär hinner du shoppa allt snyggt? Själv har jag svårt att hinna med alla måsten och du som har två päron passa, phu....... DET måste vara görjobbigt.

    Nu ska jag slänga mig framför tv en stund och sen kvarta in.


    Ha de

    Ebba

    SvaraRadera
  3. Hej Anni! Jag blir så stolt att bli omnämnd i din blogg. Det var jättekul att se dig på stan o du är verkligen jättesöt. Jag kände din mamma när hon var ännu mindre än du. Och jag känner din mormor också. Hälsa till hela din fina härliga familj. Hoppas vi ses snart igen. Kram från tant Jacqueline. Även kallad GGG av din mormor.

    SvaraRadera
  4. HiHi alla dessa söta tanter :)
    Såå fina kläder ni har.
    Själv blir jag galen på stövel djungeln, vilka ska man välja?? Kavat, viking, ecco, timberland?? Kan behöva lite tips till min Hugo :) Tack för en bra och rolig blogg.
    Ha en bra dag i höst rusket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christel!
      Detta året körde vi på The North Face kängor som vi köpte på Stadium. Todd äääälskar dem (Anni också men ajaj då blir storebror arg). De är varma och goa och lätta att ta på och av så att han kan göra det själv. Jag ska visa upp dem i ett inlägg och även tipsa om andra! Ha en fin dag ni med, solen skiner här :) //Erika

      Radera