tisdag 2 oktober 2012

Hej höst!

Häromdagen var vi på kalas hos Axel & Vera som fyllde 2 år. Det är ju egentligen brorsans kompisar men han är inte stor nog att gå på kalas själv än vilket innebär att jag "måste" hänga med honom. Och det var ju jättejobbigt. Verkligen..... Fri tillgång till godsaker, fiskedamm, en trappa utan grind (tjohooo!!) och tusen miljoner roliga leksaker att bita i. Roligaste kalaset jag någonsin varit på! Och alla var givetvis klädda i Missoni, vad annars?

Nöjd. Mycket nöjd.

Jag hjälpte till lite med disken, det blir ju en del när det ställs till med fest.

Jag glömde fota huvudpersonerna men så här såg de ut när de fyllde 1 år. De är sig lika fast dubbelt så gamla, ni får försöka föreställa er. Tänk att dubbla sin ålder på ett år, wow!


Men idag är det inget kalas. Idag är det städdag i trädgården och mamma tar i så hon blir alldeles röd i huvudet när hon drar och drar i rötter som aldrig verkar ha något slut (eller början?). Ganska många påbörjade-men-inte-avslutade-projekt i trädgården nu vill jag lova. Pappa kommer bli glad... Kände att det var lika bra att skypa honom med en gång.

Pappa, mamma har grävt en sån här stor grop mitt i gräsmattan.

Pappa verkade bli trött av bara tanken men lovade skynda sin hem och hjälpa till...

Nu ska vi snart hämta storebror på dagis och sen ska vi leka med Isabelle och Adam. Blir kanske lekparken en sväng eller nåt annat sånt där galet kul. Förresten ryktas om att vår lekplats ska byggas om, fattar ni vilken nyhet?! 

2 kommentarer:

  1. Tack för att ni kom på vårt kalas och för dom fina presenterna...vi vill leka med lera och pussla hela tiden men mamma har lite problem med att få kolla på alla 30 bitar..... ;-) Kram Axel och Vera

    SvaraRadera
  2. Haha! Ingen grind på trappan. Bingo!! Det är Gretes bästa pryl. Uppochnerochuppochner.... Mamman, inte lika nöjd. Men kul med kalas!

    SvaraRadera