söndag 19 december 2010

Tävling - Värm en gran

I helgen har jag och pappa gjort en god gärning. Vi gick förbi en gran och jag sa att den såg ut att frysa. Då bestämde pappa att vi skulle ta med den hem. Så nu står den och värmer sig bredvid öppna brasan. Mamma kunde ju inte låta den vara utan har tagit hand om den på sitt sätt och hängt massa bollar i den. Bollar som man visst INTE får leka med :( Varför ska granen ha så många bollar undrar jag. Det är ganska mysigt att ha lite trädgård inomhus. Jag ska fråga om vi kan ta in en till för det är ganska många granar som fryser där ute har jag sett. Ni kanske kan göra detsamma så att vi hjälps åt? Jag vet! En tävling till den finaste granen! Maila en bild på din gran till toddgynning@gmail.com så kan du vinna ett fint pris. Andrapris och tröstpris tycker jag är tjafs. Antingen vinner man eller också vinner man inte. Glöm inte skriva namn och adress och om du själv kanske har en blogg? Genom att maila in godkänner du att jag publicerar bilden på din gran.

Brrrrr här står en gran och fryser....

Det ska vi göra något åt sa pappa och plockade fram yxan ur bakfickan.


Hur ser din gran ut?

3 kommentarer:

  1. Jag skickar en bild på vår gran så snart den är inne! Jag vill tävla! Älskar tävlingar! ;-) Vad kan man vinna?...

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag vinner!

    SvaraRadera
  3. Tjugondagknut ska granen ut - men då faller vi ju i tjut.. :(

    Vi vill ha dig kvar i värme och skrud - så vi kan finna dig en barrig brud!

    God jul!

    Hoppas vi vinner!
    Kram Vera&Axel

    SvaraRadera