söndag 23 januari 2011

God morgon söndag!

Efter en riktig födelsedagshelg, XMorfar fyllde år i fredags och Mamma igår, så är det dags att varva ner idag. Jag körde till bageriet imorse och köpte bullar, skönt att få en stund för mig själv. Kör nercabbat hela året, klär mig hellre varmare. Nu ska jag avnjuta en god frukost och sen ska jag leta bärnstenar på stranden för det ska tydligen ligga några giganter där nere. Vi får väl se!

After a real birthday weekend, XMorfar birthday on Friday and Mom yesterday, so it's time to unwind today. I drove to the bakery this morning and bought buns, nice to have a moment to myself. I drive rooftop down all year round, dress rather warmer. Now I enjoy a good breakfast and then I will look for amber on the beach, I´ve heard there are a few giants down there. We'll see!

Som alltid när jag är ute och kör kollar jag till tennisbanan och rycker lite i stängslet. Längtar till våren och sommaren när jag ska spela! Lyx att ha det i trädgården... As always when I travel, I check to the tennis court and pulls a bit on the fence. Longing for spring and summer when I'll play! Luxury having it in the garden...

Man vill ju inte ha soppatorsk! Don´t wanna run out of gas!

Mycket folk uppe i ottan idag men hittade parkering till slut. A lot of people this morning but finally I found a parking spot.

Flätad vetelängd och kanelbullar lastade. Braided wheatlength and cinnamon buns loaded.

Crusiar hemåt. Cruising home.


Mitt fina lilla hus som ska påbörja sin renovering till våren. Innan dess bor jag nog kvar i boningshuset med Ma & Pa. My nice little house that will begin its renovation in the spring. Before that, I probably stay in the house of Ma & Pa.

7 kommentarer:

  1. mormor Marie23 januari, 2011

    längtar tills du kan köra bort till mormor en stund

    SvaraRadera
  2. Det här var nog ditt bästa och roligaste inlägg hittills!!! Även om dina inlägg ofta är roliga!!! Kram Lisa Ståhle

    SvaraRadera
  3. Todd, din blogg rockar byxorna av så många "storbloggare". Ser fram emot att följa med på dina äventyr här i bloggen.

    SvaraRadera
  4. Precis hittat till denna underbara blogg!! Todd du är helt fantastiskt!! Dig kommer jag att fortsätta följa!

    SvaraRadera
  5. Familjen A&A vill snart ha kvälls besök igen! Myyysss!!! Love A

    SvaraRadera