torsdag 13 januari 2011

Snart inskolad och klar!

Nu verkar det inte som om Mamma ska börja på dagis längre. Hon är där mindre och mindre varje dag. Jag som trodde vi skulle börja ihop! Precis när hon går blir jag väldigt ledsen, det har jag sett fler som blir när deras föräldrar går. Men ganska snabbt går det över. Det finns nämligen så väldigt mycket skoj att sysselsätta sig med där så jag har inte tid att gråta så länge.

Idag har jag målat med målarfärg för första gången. Mest målade jag på ett papper men även lite på mig själv och på fröken. Fina färger men det smakade inget vidare. Kanske en lite för lätt fråga men kan ni se vad jag målade?


På lunchen sitter jag bredvid fröken. Jag får alltid äta själv och det tycker jag om. Efter lunchen sover vi i små sängar utomhus. Man kan inte låta bli att somna fastän man inte vill! Och sen när jag vaknar så är Mamma där igen.


It doesn´t seem as if Mom should start in kindergarten anymore. She is there less and less every day. I thought we would start together! Just when she goes, I get very sad, but pretty soon it goes over. There is so much fun to do, I have not time to cry for so long.

Today I painted with paint for the first time. Mostly, I painted on a piece of paper but also a bit of myself and Miss. Nice colors but they didn´t taste so good. Maybe a little too easy question but can you see what I painted?

At lunch I sit next to Miss. I always eat myself and I like that. After lunch, we sleep in small beds outdoors. You can not help but fall asleep even though you don´t want to! And then when I wake up Mom is there again.

3 kommentarer:

  1. mormor Marie13 januari, 2011

    Du heter inte Gynning för inget ting,
    målar lika fint som Faster C, är den till salu köper jag den gärna.
    Glöm inte sign tex Gynning 1
    Älskar dig min pojk

    SvaraRadera
  2. Älskar bloggen du skriver, men kan du inte uppdatera oftare? Då blir det roligare att gå in och man följer den mer!!

    SvaraRadera
  3. hahaha älskar denna bloggen , de ä första gången ja gick in på den nu så gullig blogg ^^ kramiis

    SvaraRadera