torsdag 27 januari 2011

Kola

Imorse glömde jag skrika när jag blev lämnad på dagis!! Hoppas inte Pappa blev ledsen... Jag vill ju visa att jag hellre vill vara med honom men jag möttes av min kompis Rasmus i dörren och i all hast kom jag av mig. Hm, jaja.... Jag skriker lite extra imorgon så att de fattar.

Vi har precis varit på stranden och lekt. Svårt att ta sig fram, marken är så ojämn. Jag satt och lekte och bet på en kola, trodde jag, när Mamma rusade fram och sa att jag hittat typ världens största bärnsten. (Hade hellre velat att det var en kola!) Hon har ju en tendens att överdriva men i just detta fallet hade hon faktiskt rätt. Jag jämförde med den ynkliga pynkliga jättepyttelilla som Mamma hittade, ojojoj... Men är det nåt som ser ut som kola så har jag falkögon, så är det bara!

3 kommentarer:

  1. Det uteblivna skriket kanske kan tas igen vid annat tillfälle?
    :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken helt fantastisk blogg det här var! :)
    Blir ju glad i hela kroppen av att läsa vad som händer i ditt liv.

    Så nu lägger jag den som en favoritsida så jag hittar hit igen.

    Hoppas du sover gott nu.

    /Anki

    SvaraRadera
  3. OJ! vilken bärnsten! Melvin brukar också prova om det är ätbara :) Bärnsten är nog inte så vanligt förr oss här uppe i norrland.. men vi har gott om gråsten.. :P

    SvaraRadera