lördag 30 juli 2011

Gamlingar

Vet ni att jag har en Gammel-Farmor? Fast så vill hon inte bli kallad, bara Farmor. Fast hon är ju egentligen Gammel-Farmor men visst jag kan kalla henne Farmor eftersom hon är det med (fast inte till mig). Hur som helst, de här lite äldre damerna och herrarna har visat sig vara ganska likasinnade mig och mina polare. Konstigt på ett sätt att vi som är längst ifrån varandra i livet, rent åldersmässigt, samtidigt är närmst varandra. Jag har känt samma connection med andra, äldre människor. Vi förstår varandra bara genom att se på varandra. Farmor berättade massor för mig bara genom att se mig i ögonen. Jag tycker om gamla människor.

Farmor berättar sin livshistoria med ögonen.

Och när hon inte gör det så läser hon böcker för mig. Hon pratar som en riktigt sagotant.

Bakom mig sitter en man (mammas farbror) med kanske världens coolaste jobb. Han jobbar på ett företag som gör några av världens fetaste truckar. Här snackar vi inte småtjafs utan riktiga grejer...

Tror ni att ett studiebesök där står på önskelistan eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar