fredag 1 juli 2011

Piff & Puff

Sovit som en stock, helt slut efter häng med Momo & Tanta igår. De är som Piff & Puff de två. Tjattrar oavbrutet om allt mellan himmel och jord. Jag försöker att bara ta fasta på det viktigaste och låta resten gå in genom ena örat och ut genom andra för inte tusan kan jag hålla reda på allt som står i Svensk Damtidning, det senaste om den kändisen och Kungahuset och allt vad det är. Sov så länge så mamma fick väcka mig för att jag inte skulle komma försent till dagis. Jag har ju inte sett henne sen igår morse så jag var tvungen att sammanfatta gårdagen för henne och det lät ungefär såhär;

Tanta - Kaka - Buss - Kaka - Buss- Mofa - Bada - Vov-vov - MakkaPakka - Bada – Kaka - Traktor

Ganska solklart vad vi hittade på. Men kanske att jag råkade avslöja att jag ätit kaka...fastän jag hade lovat att inte säga nåt. Tanta är mammas Lilla kompis och Viljas Momo. Så medan min Momo är Viljas Tanta så är Viljas Momo min Tanta. Hänger ni med? Tanta är en som är som Momo fast en ändå en annan, det är så som jag har fattat det. Idag är det fredag och jag ska bara vara på dagis en stund för sedan kommer min pappa ner från flygplanet och vi har bestämt att vi ska leka. Mamma ska på fest imorgon så hon ska börja göra sig fin redan idag. Det är nånting med färgen på benen? Hoppas att ni får en rolig fredag! Jag tror att den blir toppen!

Momo & Tanta

Tanta & Momo smider planer

1 kommentar: