söndag 31 juli 2011

Nya imponerande kunskaper!

Jag har ju glömt berätta att jag kan prata! Och jag gör det OAVBRUTET. Mitt i natten kan jag komma på ett nytt ord och då måste jag bara säga det högt. Inatt sa jag "kotte". Det kan man ju kanske tycka är konstigt om man glömt hur är det är inte kunna prata men när man väl upptäckt språket och hur det är att forma ord i sin mun så är det inte konstigt alls att man gärna upprepar sig, talar i tid och otid och pratar före man tänker.

Jag kan inte rabbla upp alla nya ord jag kan men några av dem är;
lilly (= välling)
gilla (=trilla)
läp (= släp)
labil (= lastbil)
oppa (=soppa)
ik (=musik)
ijk (=mjölk)
bygga (=bygga)

Och inte nog med dessa imponerande kunskaper. Jag sätter numera ihop två ord!
Några exempel:
sparka boll
torka skorna
baka kaka
gossa mamma/pappa
pussa apa
Ott bajsa (=Todd bajsat)

DESSUTOM kan jag numera räkna till TVÅ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar