söndag 24 juli 2011

Pettson & Findus

Upptrissat eller vad? Morfar skulle ta med mig på teater i Hembygdsparken i Ängelholm för några dagar sedan. Han verkade laddad. Vi tog plats alldeles för tidigt, på tok för lång tid innan föreställningen började. Jag fick veta att nu skulle jag minsann få se en tokig katt och en man med hög hatt. Tja... jo, det lät ju.... kul.

Här sitter vi bänkade och väntar. På vad? En hatt och en katt. Och ingen picnic hade vi med oss...

Så kom han då till slut, mannen med hatten. Han pratade men ljudet kom inte från hans mun utan från högtalare som stod bredvid scenen. Det var fascinerande men läskigt.

Värre blev det när den omtalade katten hoppade fram. Större än vanliga katter, utan päls, den kunde prata och hade mänskliga drag.

Kände mig oerhört skeptisk till båda hatten och katten, men allra mest katten.

Efter föreställningen slog vi oss ner och tog en glass och sammanfattade vad vi just sett. Morfar verkade inte helt nöjd med mottagandet av föreställningen från min sida... Jag tror att han tror att det verkligen var en riktigt katt...? Ville inte säga nåt så jag lät honom tro det.

Sen fick jag äntligen göra det som jag ändå tycker är roligast - gunga!

Också fick jag träffa Petters fyra getter!

Men för lite större barn kan jag rekommendera denna föreställning! Mer info hittar ni här. Och bara Hembygdsparken i sig är värt ett besök med stor lekplats och flera olika djur att titta på.

2 kommentarer:

  1. vilket roligt blogginlägg! kul o veta vad dom små liven verkar tycka ;) hälsningar från katten Findus(Elvira)

    SvaraRadera
  2. Tack för tips!! Detta ska jag kolla upp, kan bli en mysig utflykt med familjen eftersom vi är i närheten. Mina flickor är några år äldre :) Kram Isa

    SvaraRadera