torsdag 15 mars 2012

Gårdagen

Igår firade vi att pappa äntligen är på väg att bli av med sin influensa med fika på stranden. Här är en liten bildkavalkad från dagen.

Köpte med "bolle" från Annas Bageri. Nu hälsar vi snart på varandra med namn, jag & Anna.

Världens bästa och finaste lekplats!

Jag tog sats för att se hur långt jag kunde kasta en sten ut i havet... Startar upp med ganska hög fart. Höger, vänster, ett, två, tio, åtta, höger, vänster...

Saktar in lite och höjer armen...

Och DÄR flyger den iväg med rak och jämn kurs ut mot havet!

Sett från sidan ser ni min snygga hållning och hur jag med hjälp av att lyfta vänster ben ger stenen ytterligare skjuts...


Jag håller kvar vinkeln på armen medan jag spejar efter stenen, det gäller att inte släppa den med blicken.

Och...DÄR landade den. I strandkanten. Inte mitt bästa kast men visst såg det lovande ut!

Anni hängde inte med till stranden för hon har fullt upp om dagarna med sina nya sysselsättning....

Läsa recept! Det är nämligen dags att börja med smakportioner och hon väljer sina rätter med omsorg.

Så här hittar vi henne ofta just nu, uppslukad av kokböcker. Ska bli intressant att se vad hon tycker om riktig mat. Återkommer om detta....

3 kommentarer:

  1. Åh mysigt! Håller med om att stranden är världens bästa lekplats, aldrig tråkigt där inte. Vår snart 7 åring kan sysselsätta sig i timmar med att hoppa från sanddynorna och sen upp igen och börja om!

    Spännande med smakportioner för Anni, vi (eller Nils) har börjar med gröt nu på kvällarna när vi äter kvällsmat, älskar det! Sprallar med benen och gapar, gnäller om mamma får för sig att själv äta lite av sin mat emellan!
    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt inlägg, som vanligt! Grete äter lite gröt, men tittar konstigt på mamma varje gång det ska matas. Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att hå haft det supermysigt! Längtar också tills vi kan gå utan massa vinterkläder och på snöfri mark!

    SvaraRadera