tisdag 6 mars 2012

Jag just nu.

Min favoriträtt just nu är fiskgratäng, eller möjligtvis hamburgare och pommes frittes. Jag är 92 cm lång och väger 14,5 kg. Mina fötter är 16 cm långa vilket betyder att jag har storlek 26 i skor... Jag "vill ha gammal blöja" och blir arg när jag måste byta. Jag kan räkna till 11. När jag skålar säger jag "Skål ta mig fan" och när något går snett slår jag händerna på kinderna och utropar "Typis!" Min kompis Alma blir Amla hur jag än gör. Och halva blir havla.... Annars går det rätt bra med snacket. Jag vet vad alla i familjen heter by name. Jag blir lite rädd av höga eller främmande ljud och larm och tycker inte om när de ropar ut något i högtalaren på IKEA. Jag säger att jag vill ha saft och godis men tycker inte det är i närheten av så gott som kanelgifflar. Sjörövar-Fabbe är den gladaste låt jag vet och jag kan sjunga många visor själv. Jag är snäll, envis och temperamentsfull. Och jag älskar hundar.

Sån är jag just nu.

Och så är jag förstås någons idol...

2 kommentarer:

  1. Du är mångas idol! Finaste i världen!!! Moster försöker åka ner i helgen! Love A

    SvaraRadera
  2. Härliga blogg! Har just läst den. Du och din syster ni är för härliga. Särskilt du när man läser hur du resonerar och tänker. Skall ut i den härliga vårsolen och promenera. Ha en bra dag!

    SvaraRadera