söndag 11 mars 2012

Presenttips!

Nu ska jag vara till hjälp för alla er som ska på dop och barnkalas! En av mina läsare, Maria, undrade nämligen om jag har lite bra idéer på vad som uppskattas av oss små att få. Klokt att fråga mig och inte mina föräldrar för de tycker ju bara en massa praktiskt tjafs ;)

NYFÖDD
Den i särklass bästa presenten som garanterat kommer till användning är Snutten. Det som är så bra med denna är att den är så tunn och skön. Vi har många, jag & min syster! Finns i flera fina färger, säljs i 3-pack och kostar 106:- och inhandlas här. Tack Faster A som gav mig min första!
Det är ju så mysigt att handla små små pytte bebiskläder så varför inte passa på när man kan? Det tycker jag är en bra och användningsbar present. Tips är att köpa en lite större storlek typ 62/68 eftersom päronen troligtvis redan kittat den lille med de allra första minikläderna. Och om ni köper body så föreslår jag omlottmodell, jag tyckte iallafall inte alls om att trä över huvudet och vika in armarna. Usch. Omlott ska det vara tycker jag! Här ovan är det en jeansskorta Zara 149:- och sparkdräkt från Maxomorra 189:-.
Söta strumpor från Trumpette kommer i fin förpackning och finns i många olika mönster och färger, 249:-.

Den klassiska, fina och franska Sophie Giraff som är gjord i naturgummi är ett hett tips. Kan köpas här för 175:-.


DOP
Designklassikern Playsam Streamliner, både rolig att leka med och snygg i hyllan. Köp för 422:- här.


Eftersom som man ändå, oftast, är så liten när man döps och inte vet hur roliga leksaker det finns där ute så kan man ju lika gärna passa på att få sånt som kanske inte är så roligt att leka med men som faktiskt är ganska mysigt att ha i sin lilla barnkammare. Som en tavla eller inramad plansch, kanske denna "Majas ABC" för 98:- (+ram tycker jag så blir det roligare!) som man kan hitta här.


En gästbok till babyn! Extra kul om den är ifylld när man ger bort tycker jag. Jag gav ju något liknande till min polare Ludde när han döptes som ni kan läsa här. Den som jag gav tyckte jag var jättefin och kan rekommendera! Finns att köpa här (omslaget är mycket finare grönt i verkligheten!) för 99:-. Men vill ni hellre ha ovanstående från The Tiny Universe så finns den att köpa här för 219:-.

Ett klassiskt födelsedagståg vill man ju gärna ha.... Detta kostar 199:- och kommer från Sprall.


1 ÅR

Sångpåse från Oskar & Ellen 179:-, finns att köpa här. Denna har jag själv gett bort och det har uppskattats!



Pussel med lagom många och stora bitar, som detta som kommer från Kids-Wood och säljs på BR Leksaker för 149:-.


Så mycket glädje jag har haft av min Bobby Car, oh my! En hit för 398:- som man t ex kan köpa här.


2 ÅR
Tågbana från BRIO som finns att köpa här, 199:-.

En väska både för lek och förvaring. Vill man så kan man ju slå in lite små fina paket och lägga i väskan. För själva öppnandet är ju halva grejen... Just denna väska kommer från Kalikå/Julias vita drömmar och kostar 99:-.

Det finns roliga kit som vi barn brukar gilla. Här är ett doktorsväska från JaBaDaBaDo. Själv fick jag en verktygslåda som jag haft massa roligt med när jag fyllde 2 år. Ett annat förslag är en kundvagn med matvaror.
Som ni såg så kom jag ju över en hel påse med djur igår på Näsets Barnbazar. Jag visste inte att jag tyckte det var så roligt med djur som jag gör men nu när jag vet det så känner jag att det är en toppenbra present till en 2-åring. BR Leksaker har fina, här ovan ett gäng djungeldjur för 100:-.

OCH OM PÄRONEN FÅR LÄGGA SIG I

Lego förvaringsboxar i olika storlekar som finns att köpa här. Booooring. Fast lite kul för man kan ju faktiskt bygga med dem!

Öh? Vimplar. Denna kommer från Maileg och finns att köpa på Lucky Little Me.

Bokstöd.....gääääsp! Kostar dessutom skjortan 449:- från Skiphop/Lek och Form.


SÅDÄRJA! Det var mina tips! Hoppas att ni hittade något som ni fastnade för. Annars är lera, kritor, målarbok och böcker säkra kort som alltid kommer till användning! Och kläder förstås!! Men en grej som jag har lagt märke till är att vuxna har en tendens att ligga lite före i tiden. Jag menar; när man är baby så tycker man, på riktigt, att den skojigaste leksaken är en skallra. Även om ni står och tvekar i affären och vrider och vänder på den där lilla skallran och inte kan förstå det roliga med den. Och en ettåring tycker det är roligt att dra en hund i ett snöre efter sig, även om ni inte tror det. Och en 2-åring har precis lika roligt med en vanlig bil som en radiostyrd. Ni behöver inte krångla till det, gå inte händelserna i förväg. Vi kommer dit. Ofta är det enkla det roligaste. En av mina favoritbilar hemma är en jag ärvt av min morbror som han fått i ett Happy Meal...

1 kommentar:

  1. ÅÅåååh, tack Todd för alla fina förslag! Dina pärons idéer verkar ju faktiskt också bra, men det som kommer från dig känns ju som säkrare kort... ;) Nu har du löst min idétorka så nu blir det shopping!

    SvaraRadera