fredag 11 juni 2010

Satungar finns de?

Min mamma läser en bok just nu som får henne att skratta ganska ofta. Det är ju trevligt. Nästan så att man blir lite nyfiken. Mina Max-böcker är också roliga men såå himla skoj vet jag inte... Mammas verkar bättre. Hon säger att det är en bok för vuxna och att den är på skoj fast ändå inte. Hon kan ge otroligt tvetydiga svar min mamma som ni hör, vad tusan menar hon med det?! På skoj fast ändå inte, är den på skoj då eller inte? Hon tyckte iallafall att jag skulle tipsa om boken till andra småbarnsföräldrar så även om jag inte riktigt vet vad den handlar om så gör jag väl det. Jag litar på mamma. Men den är som sagt bara för vuxna. Och kanske bara på skoj.

Utdrag ur boken Satungsverserna av Kicki Edgren Nyborg:
Det börjar med kärlek och bebisdrömmar, och slutar med tinnitus, utmattningssyndrom och för tidigt åldrande. Välkommen till småbarnshelvetet, en plats de flesta föräldrar någon gång besökt.

Det var en gång ett vackert par, kanske det coolaste paret i stan. De var ute på krogen tre gånger i veckan och låg och sov hela söndagarna. Dygnet hade cirka trettio timmar, som de kunde spendera som de ville. De jobbade i femton, sov i femton, kollade på teve i fyra, var kärleksfulla mot varandra i fem och hade egen tid när de ville.
En dag ville de ha ett litet barn att dela sina liv med. Det fanns folk som påstod att små barn var jobbiga. När de hörde sådana historier nickade de allvarsamt, men innerst inne visste de bättre....

1 kommentar:

  1. Gud den boken hade jag älskat!
    Kanske kan bli min första bok sen man var det coola paret på stan!

    SvaraRadera