söndag 20 juni 2010

Stalker?

Det är för tidigt för att säga var jag landat men att jag inte är hemma är en sak som är säker. Det doftar något annat än hemma, fåglarna kvittrar, luften är varm, allt ser annorlunda ut och människorna pratar ett annat språk. Jag tror att jag gillar det!

Hur vi kom hit är en story för sig. Mamma fick ett skrattanfall i taxin när hon insåg att vi borde beställt en storbil, pappa var inte lika road eftersom han mest tänkte på tiden. Flygresan var väl inget, fattar inte varför vissa gör en grej av det. Det var nog det mest sövande jag någonsin varit med om. Sov hela resan! Tyvärr missade jag den dramatiska landningen som mamma ältat om sen dess. Det var inget vidare väder och när vi skulle landa fick vi en kastvind och var tvungna att i sista stund byta landningsbana vilket gjorde att planet krängde och slängde så mycket att till och med en avdankad flygvärdinna tappade besinningen och började tjata hur mycket hon älskar sin lilla familj. Fast det tjatar hon rätt mycket om ändå förstås :)

Sen minns jag inte så mycket mer för jag var väldigt trött. Men nu är det morgon och jag har redan fått min första nya kompis. Slående lik min mystiska kompis som jag har hemma... När jag kom underfund med detta blev jag först förvånad, sen glad men även en smula misstänksam. Är han en stalker?

Återkommer när jag utforskat detta nya land!

Starten märktes ju knappt.

Godnatt

Titta vem som vaknade i ottan med mig. Min kompis!

Men hallå vänta nu lite...? Han ser ju precis ut som min polare hemma, vad gör han är?

2 kommentarer:

  1. mormor Marie20 juni, 2010

    NÄR KOMMER DU HEM??????????
    Längtar efter dig, min prins!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hahahaa ja snacka om efterhängsen polare. Det ska bli underbart att följa dig på resan Todd. Njut!

    SvaraRadera