tisdag 8 juni 2010

Snålåkt till utflyktsmål

Det gick inget vidare att åka buss idag. Eller jo, det gick bra fram till sista stationen i Höllviken. Där stannade busschauffören och stod stilla som om han väntade på något. Slutligen sa han högt till alla i bussen att detta var sista stoppet i Höllviken. Jaha...eh...det visste vi väl?! Men nu väntade vi alla på att åka vidare dit vi skulle... Någon längre bak i bussen sa högt tillbaka att jo visst men den här bussen ska väl gå till Falsterbo? Då höjde busschauffören stämman ytterligare och sa att de två med barnvagnarna minsann bara betalat till Höllviken. Hoppsan! Det var ju jag och mamma. Försökte mamma snålåka? Fy tusan vad pinsamt. Jag var bara SÅ glad att jag satt i vagnen just då, jag till och med låtsades sova för att slippa ta ansvar för hennes dumma handling. Mamma gick fram och sa att hon bestämt bett om en biljett till Ljunghusen och erbjöd sig att betala vad det kostade extra att ta sig till nästa station men då ursäktade sig faktiskt chaffisen och sa att det kanske var han som inte varit uppmärksam. Tyvärr sa han inte detta lika högt så resten av bussen tror nog fortfarande att mamma snålåkte. Men jag tror inte att det är mammas grej, hon är bara inte van vid att ha så mycket att hålla reda på när hon åker buss.

Väl framme hade vi en riktigt härlig dag. Se själva!

Mysig strandpromenad där ingen av oss kunde hålla oss vakna till havets brus.
Peder, Jag, Noomi & Abbe

Peder i täten med Brio, tätt följd av Abbe i Brio....på efterkälken kommer Noomi i sin fina men icke strandvänliga Buggaboo. Själv har man ju varvat med sin Urban Jungle ;)

Arbetet på bryggan fortskrider. Snart är min planka brädad av mitt namn.

En sväng inom Sixten som låg inne och var sjuk. Pappa Stelios passade på att sola på trädäcket... Vi höll oss på avstånd som ni kan se.

Hängde en stund i Mormors trädgård.

Söta Abbe med små gröna fingrar.

Store Peder i lite avslappnad dresscode.

Fick njuta av hela familjen Grossman-Jansson en kort stund.

Varken jag eller Peder är helt nöjda med denna.

Noomi var mätt och belåten hela dagen.

3 kommentarer: