måndag 14 februari 2011

Happy Valentines Day!

Det är liksom inte bara alla hjärtans dag idag utan även min dopdag OCH min 15-månaders dag! Vilken dag va? Men det här med att det är Alla Hjärtans är nog ändå det bästa för det är både mysigt att ge och få kärlek. Isabelle har överröst mig med sådan idag. Här är bara en av hundratals slängpussar hon skickat...

It's not only Valentine's Day today but also my baptism AND my 15-month day! What a day huh? But Valentine's is still probably the best thing for it´s both fun to give and receive love. Isabelle has been voting me with this today. Here is just one of hundreds of throw kisses she sent...

Jag och pappa överraskade mamma med blommor och jag hade ritat en teckning och ramat in. Att hon skulle bli SÅ glad hade jag inte riktigt räknat med, det var ganska enkelt att rita den men hennes reaktion var som om den tagit år och dar att göra... Så jag låter henne tro att jag filat på den länge länge.

I surprised mom and dad with the flowers and I had drawn a subscription and framed. I had not really expected her to be THAT happy, it was pretty easy to draw but her reaction was as if it took years and days to do... So I let her think it did.

Min dopdag minns jag inte så mycket av men det jag minns var inte särskilt roligt. Jag skrek och tyckte det kändes urfånigt att ha klänning. Jag var alldeles för liten för att förstå och kunna njuta av att hela min familj och mina kära gudföräldrar var där. Jag rekommenderar er att vara lite äldre. Nu hittar jag inga bilder från dopet så ni får föreställa er istället. En skrikande bebis och två nyblivna föräldrar alldeles rosiga om kinderna. Ja, också hela familjen och några goda vänner som tittade på förstås. Javisst ja, en skönsjungande sångfågel var också där som jag gjorde mitt yttersta för att överrösta. Sången var väldigt fin, hon sjöng "Välkommen till jorden" av Lotta Ahlin och "Det gåtfulla folket" av Beppe Wolgers.

I don´t remember much of my baptism but the few things I do remember was not very fun. I cried and it felt idiotic to wear a dress. I was too young to understand and be able to enjoy that my family and my dear Godparents were there. I recommend you to be a bit older. I cannot find any pictures right now so you will have to imagine instead. A screaming baby and two expectant parents with rosy cheeks.

Nu till ett tips! Middagsfrid. Det är precis vad det heter. Sedan vi började med det i vår lilla familj har jag sluppit gå onödigt mycket i mataffären och jag får varierad, god och mat. Mamma kan laga fastän inte pappa är hemma, det är bara att följa ett recept och smakar det inte gott så är det iallafall inte hennes fel. Mmm detta kan jag varmt rekommendera er. Vi har varannan vecka så att jag ändå får komma med lite egna önskemål den andra veckan. Det är liksom mer frid i köket, det är det onekligen.

Åh nej - nu ropar mamma att vi måste tänka på refrängen. Fy tusan vad tråkigt. Det betyder att jag måste gå och lägga mig. Visserligen skönt men så tråkigt när kvällen tar slut. Dessutom börjar jag tycka att min spjälsäng är lite för barnslig. Är det inte dags att byta till lite större? När bytte ni? Om ni har bytt alltså. Mina föräldrar säger att de inte minns när de bytte så de har jag ingen nytta av i frågan. Jag ska fråga Petter på dagis imorgon om han har bytt. Han har en så cool traktortröja så han borde ha koll. Godnatt!

Oh no - mum is saying that we must think of the chorus. Oh heck how boring. It means I have to go to bed. Certainly nice but so sad when the evening ends. Besides that, I think that my cot is a bit too childish. Isn´t time to switch to a bigger one? When did you change? If you have changed I mean? I will ask Tom Petty (eh is that his name in English? I translated "Petter"...Ok. I guess so) in kindergarten tomorrow if he has changed. He has such a cool tractor shirt so he could keep track. Good night!

3 kommentarer:

  1. Kasper o Sandra16 februari, 2011

    Hej Todd! Jag hade oxå min dopdag igår, och min mamma hade oxå bestämt att någon skulle sjunga Välkommen till jorden. :) Ja heter Kasper och är född 27 nov-09 ja brukar vara hemma med min mamma och bara busa runt på dagarna, roligast är ju att göra sådant man vet man egentligen inte får, eller hur. mamma skäller på mej ibland men ja bara skrattar å springer i full fart. Hon kollar ofta in din blogg å gapskrattar ibland när hon läser den. Du måste va en hejjare på å skriva, jag älskar mammas dator, men hon blir bara irriterad när jag försöker få ner några rader.. :( Aja.. du verkar va en härlig prick. det är jag me, när ja e snäll säger mamma. Kn ge dej massor av bustrick om du vill ha.;) HA d gott så länge!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller bytt ännu och jag fyller 2 år i april. Jag tycker att det är dags men jag hörde mamma och pappa säga att de tror att jag ska komma in till dem hela tiden om jag ligger på madrass. Min storasyster som är 9 fick minsann byta när hon var 1,5 år - orättvist! Men mamma säger att hon började klättra ur sängen då så det var dags. Är det bara det som det hänger på så kan jag väl också göra ett försök. Kram Cornelia

    SvaraRadera
  3. Mamma o pappa hade hoppats att jag skulle sova i spjälisen lääänge men när jag var ca 13 månader tyckte jag att det var nog!! Va fasen, storebrorsan sov typ aldrig i en sån bebissäng!

    Så jag började klättra ur den! Då plockade mamma o pappa bort ena gaveln på den bums! Men min stackars tvillingbror (han som är mycket tråkigare än jag) låg så snällt kvar i sin spjälis och jag tyckte såklart synd om honom! Därför började jag även klättra i o ur hans säng! Då slapp han sin me!! Bra va!!

    MEN mamma o pappa tyckte inte alls att det var så skoj för nu fick de minsann motionera när vi skulle sova! De fick springa fram o tillbax för att lägga isäng oss men jag tror nog att de behövde den motionen! IAF mamma!

    Kram Eddie

    SvaraRadera