måndag 21 februari 2011

Visdomsboken


Mina föräldrar sparar små visdomsord i en särskild bok till mig. De säger att jag är för liten för att förstå nu men att jag förhoppningsvis kommer kunna använda de kloka orden i framtiden. Det är en liten bok om livet, en bok som får en att våga när man tvekar, bli glad när man är ledsen, förstå när man grubblar, hämta kraft när man svag och tro när det känns hopplöst. Det är mina föräldrars uppgift att vägleda mig i livet och även om valen är mina egna, tack och lov, så gör det ju inget om man får lite goda råd på vägen. De är ju trots allt typ hundra år äldre än mig eller nåt så de kan ju ha ett å annat klart för sig.

My parents is saving words of wisdom in a special book for me. They say I'm too young to understand now but that I hopefully will be able to use the wise words in the future. It is a little book about life, a book that makes you dare when in doubt, be happy when you are sad, that makes you understand when you wonder, get energy when you are weak and faith when it feels hopeless. It is my parents' task to guide me in life and even if the election are my own, thank god, it´s good to get some good advice on the road. They are, after all, a hundred years older than me or something so they should know one or a few things.

1 kommentar:

  1. Så fint, jag blir ju lite rörd...vad gulliga ni är sötaste föräldrarna!! Kanske även jag ska börja göra till twinsen ;-)Kram

    SvaraRadera