torsdag 3 februari 2011

Helgen som gick

Medan mina föräldrar vilade upp sig på SPA i helgen gjorde jag det motsatta hos Mormor & XMorfar. Som jag slitigt! Inte en lugn stund. De kommer ju från en annan tid, förr i tiden, och säger hela tiden "När jag var liten så fick vi minsann hjälpa till och jobba i hemmet...." Så jag ville ju visa att det gör man även när man är från min tid. Här ligger vi inte på latsidan. Jag kavlade upp ärmarna och drog mitt strå till stacken.

Köpte mig lite verktyg som jag förstod skulle behövas.

Här meckar jag med verktygen.

I en paus drog jag till loppisen Lilla Station för att se om jag kunde fynda något.

Och visst kunde jag det! Ett rosa fodral till min tjejs mobil.

Sen var det bara att skynda hem igen och sätta igång med veden.

Nöjd så här XMorfar?

Nä det fick visst plats mer... måste utnyttja alla utrymmen på kärran.

Imponerad XMorfar tar emot lasset.

Viktigt att rasta hunden ofta!

När jag kom in fick jag en chock. Där satt XMorfar och en massa andra gubbar och tjoade och tjimmade. Vad var det med dem?!

Som tur är dök mysiga Moster J och Philip upp och tog hand om mig.

Avslutningsvis åkte jag hem till Philips systerdotter, Filippa, och lekte lite. Hon var lite avvaktande i början (hon är ju bara en bebis) men sen mjuknade hon och vi hade riktigt trevligt ihop.

Vid dagens slut var jag helt färdig. Ville bli klar så fort som möjligt så jag badade, hamrade och borstade tänderna samtidigt.

Får man ledigt nu
?

3 kommentarer:

  1. sötare blogg får man leta efter.
    heja todd!

    http://kalika-och-livet.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Jag dör så söt du är Todd!! Vill verkligen snart träffa dig! Hälsa din mamma att inväntar svar om när vi ska äta lunch!!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Tod du är bäst, jag skrattar så jag gråter varje dag när jag läser om dig. Ett litet tips från en lite äldre, be din mamma eller pappa cencurera dina bilder, du kommer förstå när du blir lite äldre att världen är full av läskiga tanter och farbröder! Kram på dig!

    SvaraRadera