söndag 13 februari 2011

Min lördag!

Jodå, mycket riktigt. Igår när jag vaknade var Farmor kvar. Hon låg i soffan, redo att leka med mig! Tyvärr hade jag inte tid att fotografera våra äventyr men vi hann med en tur med kärran till hamnen, kafferep i min stuga och bananätning i skottkärran. Senare kom Moster A förbi, och jag sa "Alisch" för första gången (så att de hörde det, det har jag ju kunnat länge!) och vi lekte på mitt rum.

Moster A & Jag

Nu till ett tips för er små som inte blir bortskämda med alltför mycket sötsaker. Mina tycker nämligen att det är onödigt att ge mig det när jag ändå inte har något beroende av det. Jag fattar väl vad de menar när jag fått smaka... Hur som helst - idag fick jag smaka nåt som åtminstone kändes som nåt beroendeframkallande. Blev tipsad igår på Barnkanalen och idag testade jag och Mamma. Gör så här:

1. Skiva en banan och lägg i frysen.
2. Ta ut den frysta bananen och lägg i en matberedare. Kör ca 5 min.
3. Voilá! Bananglass! Superduperjättegott och ett mycket festligare sätt att äta banan på.

Kör så länge att den får glasskonsistens, då är den klar!

Testade att äta genom näsan. Det var kallt.

På kvällen trodde jag för ett ögonblick att jag skulle få återse min äldsta barndomsvän, Noomi, men ikke... Det var bara hennes föräldrar som kom, trist, så jag gick och la mig. Men mamma och pappa verkade nöjda.

Mamma, Niklas & Susanne

3 kommentarer:

  1. Hahaah, okej gulligaste bilden när han äter! :D

    SvaraRadera
  2. men har ni möblerat om, känner inte igen mig??

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Ska genast testa att göra bananglass!!

    SvaraRadera