söndag 29 maj 2011

3 X GYNNING

Jag ska ställa ut på Ystad Saltsjöbad tillsammans med Farmor & Faster C nästa år! Vad tycker ni om det?! Bra idé va?! Det är ju inte helt hundra men det kan väl inte vara någon som vill sätta käppar i hjulet för det. Så även om jag inte har presenterat idén för alla inblandade än så har jag redan börjat måla. Jag har så mycket inspiration i kroppen nu! Det här kommer bli bra det. Och visst ser man att vi är släkt?!

När jag skapar så kopplar jag bort allt annat runt omkring mig och går in i konstens värld.

Farmor skapar gärna i Italien...

...och Faster C har en alldeles egen hemlig skaparstudio.

Farmor är koncentrerad.

Å det är jag med. Och lite sammanbiten. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun.

Faster C kliar sig i huvudet när hon inte kan bestämma sig för vilken färg hon ska använda.

Själv kliar jag mig i näsan när det kör ihop sig. Här blev det inte riktigt som jag tänkt mig.

Men Farmor verkar glad och nöjd med sitt huvud. Jag gillar det! Både det som sitter på kroppen och ligger på bordet :)

Nu börjar det arta sig för Faster C.

Nu lossnar det för mig med! Det gäller att inte fastna i gamla mönster utan våga prova nya sätt att måla. Här med en annan typ av pensel.

Nu har jag riktigt flyt och målar med hela kroppen och ansiktet! Nu flödar inspirationen och tavlan målar sig i stort sett själv.

Farmor visar stolt upp sitt resultat. Oh!

Faster fick till det men...

...har hon inte tjuvkikat lite på min ändå?! Inte helt olika. Fast det gör inget, det bjuder jag på Faster C. Men här ser ni iallafall var hon har fått inspitration ifrån.

Ytterligare ett konstverk signerat iTodd.
Nästa år ser det ut så här på YSB. Vill ni köpa konst av Farmor & Faster C redan nu så kan ni göra det här. Men min konst är inte till försäljning förrän på vernissagen, jag måste nämligen måla upp ett litet lager nu.

3 kommentarer:

  1. Haha underbara lille Todd!!! Jag vill gärna beställa ett av dina fantastiska konstverk!! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Underbart! Man ser helt klart att de inspireras av dig tycker jag.

    SvaraRadera
  3. KUL! Själv vill jag inte bli så kladdig så jag tjatar om papper hela tiden. Det kan man sen riva sönder i en massa småbitar... Kram Cornelia

    SvaraRadera