torsdag 19 maj 2011

Så får man inte göra

Mina föräldrar har gjort en förbjuden sak. Ja alltså inte det där "hm-hm" före äktenskapet om ni trodde det, usch nej, utan en annan sak. De lämnade mig på dagis med pyttelite, ack så lite men än dock, feber. TACK o LOV säger jag bara. För idag var det Förskolans Dag = VATTENLEK som jag älskar!

Men de hade visst väldigt dåligt samvete och pappa ville komma och hämta mig igen när han lämnat mig men det skulle ju verka lite konstigt när man just blivit lämnad.... Mamma ringde efter ett tag och frågade hur jag mådde. Lite konstig fråga kan man tycka, det kan man ju inte ringa och fråga hela tiden utan anledning, så fröknarna har granskat mig noga idag. Tittat och känt mig på pannan flera gånger...

Hur som helst så gick febern över på förmiddagen och jag var pigg och glad resten av dagen! Har era föräldrar också gjort något liknande någon gång? Det är okej att berätta, jag säger inget.

Vilja lärde mig att sprida maskrosor idag! Hon kan blåsa jättebra, de bara flög iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar