onsdag 24 augusti 2011

Ordning och reda

Ända sedan jag föddes har jag fått höra att jag är lik någon. Oftast, eller ja nästan alltid, är det mamma eller pappa. Mammas näsa, pappas ögon, osv. Det kan visst både handla om utseende men även om egenskaper. Vissa saker kan jag verkligen känna; det här har jag fått av mamma (som t ex frustration när något inte går som jag vill och livligt temperament) och av pappa (lugn och trygg). Men länge har jag undrat om jag inte fått något eget, något som bara är mitt och jag.

Och nu har jag hittat en grej som jag inte kan finna hos någon av dem. Jag är punktlig och gillar ordning och reda! Redan som bebis bestämde jag mig för att komma på utsatt datum, jag hade ju hört vilket datum jag var förväntad att anlända och bestämde mig då för att det var artigast och bäst att hålla den tiden. Det är tydligen bara 4% som gör det?! Och fastän jag var väntad så blev det värsta grejen när jag kom!

Detta är något som jag har fortsatt att vara. Jag gillar ordning och reda och då främst vad gäller mina bilar. Det är viktigt att jag har samtliga bilar med mig när jag förflyttar mig, jag vill ha koll på sakerna. Det blir ofta mycket spring fram och tillbaka, men det är det värt. Sitter jag i soffan t ex så är jag noga med att stapla bilarna på ett visst sätt ovanpå bussarna. Ibland tar det ett tag innan jag lyckas och det innebär en hel del frustration men det är viktigt för mig att jag får rätt på det.

Likadant med klossarna. Vissa verkar tro att man bygger upp för att välta!? Eh...nä det handlar om att bygga upp och låta stå i ett perfekt torn. Men det har visat sig vara omöjligt. Det finns alltid EN kloss som är den bristande och när den hamnar överst så faller hela tornet. Det kan göra mig tokig. Men jag ger mig sällan.

När jag går och lägger mig så har jag alltid bussen i sängen och två bilar ovanpå. Annars kan jag nog inte somna. Tänker inte försöka heller.

3 kommentarer:

  1. mormor Marie25 augusti, 2011

    Du allt redig du Todd,
    undrar inte om det är lite från mig.....::))
    tiden...tex håller jag alltid...::))

    SvaraRadera
  2. Saknar dig, Lillfavve. Puss från Faster A

    SvaraRadera
  3. Gulle Todd! Ordning och reda ska det vara. Klart att bilarna skall ligga I sängen med dig, var annars?!

    SvaraRadera