fredag 26 augusti 2011

Festival!

Idag behövde jag hitta på något, en liten utflykt vore på sin plats. Sagt och gjort! Det blev en tur till Malmö Festivalen och därmed kan mamma bocka av ytterligare en av sakerna hon sagt att hon aldrig skulle göra innan hon fick barn och nu citerar jag:

"Jag ska aldrig gå och trängas med min barnvagn på stan eller någon annanstans där det är mycket folk. Finns det något störigare och hur kul är det för barnet?! Egentligen är jag allergisk mot skrikiga barn i affärer också men jag inser ju att jag måste kunna vistas ute, men om barnet börjar gallskrika mitt i en affär är det min skyldighet som mamma att gå ut därifrån."

Fler kloka saker hon sagt kan ni läsa HÄR.

Åter till dagen! Det enklaste är att jag visar en bildkavalkad som sammanfattar denna ljuvliga dag. Håll till godo!

När jag får bestämma, och det får jag som tur är nästan jämt, så är det självklara valet buss. Exalterad som alltid tog vi bussen mot stan.

Hur kul det än är så blir man ju rätt såsig av att åka buss för länge....

Pigg igen lagom till det var dags att byta buss mot tåg. Premiär för mig!! Spännande!

Väl framme var jag hungrig som en varg och fastän hela stan osade langos och annat friterat så åt jag min första hamburgare. Eller ja åt och åt, sekunden efter att denna bild togs slängde jag hamburgaren överbord.

Mjukstartade med en klassisk tivolikarusell, tog två rundor för att hinna testa alla hästar och vagnar ombord. Det var roligt men inte så pirrigt.

Nu börjar det likna något - en aktivitet för mig! Funballz!! Här är jag och the crew, varav Moster J råkade vara en av dem!

Efter lite övertalning lät mamma mig åka!

Beslutsångest, vilken boll skulle jag välja.

Tjohooo vad skoj! Jag blev härmed den yngsta som någonsin provat Funballz. Åldersgränsen är 4 år men jag hade med mig falskleg :)


Och sen skulle pappa visa hur man gör. Men det gick väl sådär?! Vi på bryggan fick oss ett gott skratt... Tack för uppvisningen!

Om förra aktiviteten var Dagens Höjpunkt för min del så var detta utan tvekan Dagens Höjdpunkt för mina föräldrar och då främst min mamma. Bilden är en rekonstruktion av vad som hände fast i verkligheten så föll pappa även om omkull när mamma reste sig upp efter att ha suttit bredvid pappa. Mamma skrattade så mycket att hon kissade på sig (detta är ett talesätt fram till man fött barn, då är det plötsligt bokstavligt talat).

1 kommentar:

  1. Haha sitter och gråter av skratt!! Härlig Todd att din pappa bjuder på sig själv när ni är på festival:-) Kram Jenny

    SvaraRadera