tisdag 16 augusti 2011

Tillbaka på dagis!

Hade nästan glömt att jag har ett jobb att gå till. Eller jobb och jobb, ja men ni fattar. Efter fem veckors sommarlov från dagis är jag nu tillbaka. Men det är inget kärt återseende. Inte idag. Jag var inte alls sugen på att gå dit, det kändes motigt och jag var ganska ledsen. Men det kan tydligen kännas så när man varit ledig en längre tid, både för barn och vuxna. De första dagarna kan vara svårstartade men det blir oftast bättre med tiden. Och blir det inte det så ska man kanske byta jobb. Fast det där är inget jag funderar på, jag vet att jag har det riktigt bra där!

Min gode vän och rådgivare Steven berättade att i höstas ville var tredje person i Sverige byta jobb efter semestern. Hoppas inte någon av dem sitter och tänker samma sak på samma jobb även efter denna sommaren. Då råder jag efter det gamla ordspråket; Man ångrar bara det man aldrig gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar