tisdag 9 augusti 2011

Fasterfierad

Steg upp kl 6:30, vi har haft nattgäster så man vill ju vakna innan gästerna gör det så att man kan göra frukost och fint. Kl 7:00 undrade jag om vi inte kunde gå och väcka dem? Kl 8:00 började jag bli rastlös och kl 9:00 fick jag ett utbrott. Kl 10:00 fick jag upp hoppet när en av dem gick på toaletten, kl 11:00 tänkte jag ringa polisen. Men så lagom till lunch var lyckan total när en utvilad, glad och busig Faster C äntligen ville leka!

Vi har kommit på en ny lek, riktigt rolig faktiskt. Jag sitter vid fönstret i stugan och Faster C står utanför. Så ger hon mig en leksak och säger till mig på skarpen att jag inte får slänga den i marken. Jag lyssnar.... men så helt oväntat gör jag det ändå! Rakt ner, pang bom! Så slänger vi armarna i luften båda två och tjuter "NEEEEEEEEEEJ". Ah den leken tröttnar man aldrig på, låter den inte sjukt kul?!

Jag lovar dyrt och heligt att inte kasta någonting på marken.

Jag tar emot med största varsamhet, och behåller ögonkontakten som jag hört är förtroendeingivande.

Hahaha lurades! Jag släppte!!

NEEEEEEEEEJ!!

Alltså om ni inte tycker att det låter skoj så kan ni få komma hit och testa. Men det fattar väl vem som helst att det är roligt. När jag var tvungen att gå in och ta något att dricka så satt lekte Farmor och Faster vidare, SÅ kul var det!

Vårt hem har blivit lite Fasterfierat kan man säga. Vi fick så fina saker alla tre! Pappa fick en färgglad tavla som FC själv målat "Slice of life II", mamma fick hennes alldeles egna parfym "Passion" men jag fick såklart ändå det bästa - en Caterpillar. I nästan verklig storlek. TACK! Jag fick även en boll som jag är rädd för, man kan inte ta i den utan att få rysningar.

Nu när FC och hennes pojkvän har åkt så blev det så tyst och tomt här hemma. Tråkigt till och med. Jag funderar på att bjuda över lite tjejer, tjejkalas är ju aldrig fel såhär en tisdagseftermiddag.

1 kommentar:

  1. Den tavlan har jag med! jättefin. mysig blogg ni har.

    SvaraRadera