söndag 21 augusti 2011

Picnickalas

Här i Skanör hade födelsegrisen hittat ett perfekt ställe att ha sitt picnic-kalas. En liten dunge vid stranden.

Buffébordet uppdukat med diverse godsaker.

Startade upp med en tipsrunda med de mest märkliga frågor. Jag lämnade in blankt men fick ändå välja en sak från presentbordet och lotten föll på ett lila hopprep med glittriga handtag.

Det fanns tid för lek och bus på egen hand!

Men sen blev det plötsligt avancerat. Här spelar vi brännboll, skitsvårt att få iväg bollen.

Men kul när jag och pappa varvade!


Och sen gjorde vi nåt man inte får. Vi lekte med maten! Alla sprang omkring med en potatis på en sked.

Och givetvis var födelsedagsgrisen själv halvnaken. Det verkar vara lite av tradition. Jag vill minnas att min kompis Abbe gjorde detsamma på sitt kalas. Själv fyller jag år i november så det känns ju lite kyligt.

Abbe i rörelse på sitt kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar