lördag 13 augusti 2011

Kossornas affär

I alla affärer som jag har varit i så fungerar det på samma sätt - man plockar ihop sina varor, man får smaka om man är jättesugen bara man sparar paketet, och sen betalar man till personen i kassan. Viktigt att det blir rätt på öret. En gång fattades vi lite pengar och det var visst jättejättepinsamt och vi fick gå därifrån röda i ansiktet och skämmas. Men vi kom tillbaka och kunde lösa ut oss senare.

Men nu har jag hittat en annorlunda affär. Det är inte lika noga. Eller jo, klart det är noga men det är ingen person som övervakar och tar emot betalningen utan istället står ett gäng kossor och muar om man inte gör rätt för sig. Men det gör man. För vid den här typen av affärer så blir man visst med ens betydligt mer generös, det känns nämligen så väldigt billigt.


Nu fick jag inte med själva påsarna med äpplen och plommon men om jag säger som så att påsen med plommon vi fick för 12 spänn räckte för att både jag, pappa, mamma, morfar, Moster L, Morbror O och Morbror C skulle bli lösa i magen. Det är mycket det för ynka 12 kronor.

Iakttagande kossor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar